آفتاب
با درخواست برای لغو توافقنامه اسلو؛

الزهار تشکیل ارتش قدس برای آزادسازی مسجد الاقصی را خواستار شد

الزهار تشکیل ارتش قدس برای آزادسازی مسجد الاقصی را خواستار شد

یک مقام برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از کشورهای عربی خواست تا تشکیل ارتش قدس برای نبرد آزادسازی مسجد مبارک الاقصی را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در جلسه ویژه مجلس قانونگذاری فلسطین که به منظور بررسی رخدادهای انتفاضه قدس تشکیل شده بود، تصریح کرد: «مقاومت در تمامی شیوه‌هایش یگانه گزینه ملت فلسطین است.»

الزهار ادامه داد: «مقاومت گزینه اصیل ملت فلسطین به شمار می‌رود و این گزینه با مشی تشکیلات خودگردان فلسطین تضاد دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «مقاومت مسلحانه پدیده منحصر به فرد نوار غزه نمی‌باشد، بلکه گزینه تمامی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های اشغالی 48 به شمار می‌رود.»

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین یادآور شد: انتفاضه قدس در شرایطی شکل گرفت که جهانیان انتظار آن را نداشتند، این حرکت خودجوش واکنشی کوبنده به تجاوزات بی وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و محاصره مقاومت از سوی طرف‌های عربی محسوب می‌شود.

الزهار اظهار داشت: فلسطینیان ساکن قدس و کرانه باختری ثابت کردند به رغم اینکه تحت اشغال هستند می‌توانند آرمان‌های ملت فلسطین و امت را برآورده سازند و توطئه شوم تقسیم مسجد الاقصی را خنثی کنند.

وی افزود: «کسی که با دشمن صهیونیستی مذاکره می‌کند و از اصول و آرمان‌های ما چشم‌پوشی می‌کند، نماینده ما نیست، مرزهای 1948 و 1967 مرزهای موقت هستند، هدف ما آزادسازی کل فلسطین است، غزه هرگز از قافله مقاومت عقب نمانده و نمی‌ماند و نخواهد ماند.»

الزهار ضمن نثار درود و سلام به تمامی فلسطینیان مبارز اعم از زن و مرد و پیر و جوان، از تشکیلات خودگردان خواست تا توافقنامه اسلو را لغو کند.

وی همچنین خواستار تشکیل جبهه ملی گسترده با تکیه بر مشی مقاومت برای آزادی کل سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست شد.

این مقام بلندپایه حماس از آن دسته از کشورهای عربی و اسلامی که با اسرائیل رابطه دارند، خواست تا روابط خود را با آن قطع کرده و از ملت فلسطین و آرمان عادلانه این ملت حمایت به عمل آورند.

انتهای پیام

کد N989684

وبگردی