آفتاب

عملیات مشترک ارتش آمریکا و افغانستان علیه القاعده در قندهار

عملیات مشترک ارتش آمریکا و افغانستان علیه القاعده در قندهار

ارتش آمریکا اعلام کرد که طی پنج روز گذشته با همراهی نیروی زمینی افغانستان عملیات موفقی را علیه القاعده در جنوب افغانستان انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، این عملیات مشترک یکی از بزرگترین عملیات‌های دو کشور در ماه‌های اخیر بوده است. ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات باعث کشته شدن چندین شبه‌نظامی شد.

براساس این بیانیه، این عملیات چهارشنبه گذشته در منطقه شورآبک در استان قندهار افغانستان به اجرا درآمده و تا روز یکشنبه ادامه پیدا کرده است.

ژنرال ویلسون شافنر، سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: ما یک پناهگاه مهم القاعده در پایگاه تاریخی طالبان یعنی استان قندهار را هدف حمله قرار دادیم.

گروه شبه‌نظامی طالبان در سال 1994 بلافاصله بعد از تصرف شهر قندهار اعلام موجودیت کرد. سه سال بعد از آن ملاعمر، رهبر طالبان با اسامه بن لادن، رهبر القاعده ارتباط پیدا کرد و پایگاه القاعده نیز به قندهار منتقل شد.

ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور پس از آنکه نیروهای امنیتی افغانستان در چند درگیری زمینی علیه شبکه‌های القاعده در دو محل مرتبط شرکت کردند، 63 حمله هوایی دقیق در پشتیبانی از آنها انجام داد.

ارتش آمریکا توضیح داد که یکی از اهداف یک اردوگاه آموزشی به مساحت دو و نیم کیلومتر مربع و هدف بعدی نیز یک منطقه دیگر به مساحت 77 کیلومتر مربع بوده است.

براساس بیانیه ارتش آمریکا، گزارش اولیه حاکی از آن است که در این عملیات سلاح‌های سنگین، تجهیزات ساخت بمب و اطلاعات مهم از پایگاه‌های القاعده به دست آمده است.

انتهای پیام

کد N989674

وبگردی