آفتاب

دلواپسی‌های بذرپاش از تصویب جزییات برجام

دلواپسی‌های بذرپاش از تصویب جزییات برجام

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود نسبت به روند بررسی و تصویب جزییات طرح برجام انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهرداد بذرپاش در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت و نسبت به آن‌چه در منا اتفاق افتاده نیز ابراز تاسف کرد.

وی روز تصویب جزییات طرح برجام - که از آن به عنوان «مهمترین طرح سیاست خارجی و امنیت ملی» یاد کرد - را روز خوبی ندانست؛ چراکه معتقد است میزان زمان اختصاص داده شده برای تعیین تکلیف این طرح کافی نبود.

وی گفت: موافقان برجام قائلند فرصت‌های برجام بیشتر از تهدیدهای آن است و منتقدان عکس این موضوع را قائل هستند. این نشان می‌دهد چه از نظر فرصت‌ها و چه از نظر تهدیدات ارزش وقت گذاشتن و شنیدن صداهای متفاوت برای بهبود طرح وجود داشته است. مجلس برای این موضوع کمیسیون ویژه تشکیل داد و همه اعضای آن دلسوزانه بیش از 40 روز در دو شیفت کاری روی آن وقت گذاشتند، اما طرح برجام حتی به عنوان کمیسیون فرعی نیز به این کمیسیون ارجاع نشد. آیا ما یک طرح کارشناسی و قانونی را مصوب کرده‌ایم؟

این عضو هیات رییس مجلس سپس به واکاوی «واژه کاسبان تحریم» پرداخت و از صداوسیما خواست با دوربین‌های خود به مقایسه زندگی کسانی که از این واژه استفاده می‌کنند و کسانی که این واژه به آنان نسبت داده می‌شود، بپردازد و قوه قضاییه در مورد آن راستی‌آزمایی کند.

وی «کاسب تحریم» را از دیدگاه خود تعریف کرد و ادامه داد: کاش کسانی که اینقدر شدید منتقدین را به باد نیش و طعنه می‌گرفتند در مقابل رژیم سعودی نیز این میزان شدید رفتار می‌کردند.

وی با اشاره به قیمت از و تاثیر آن بر قیمت کالا و بیان این اعتقاد که «قیمت نفت در سایه‌ دیپلماسی ضعیف انرژی به کمتر از نصف رسیده است» پرسید: چرا هر وقت این‌ها سر کار می‌آیند قیمت نفت این‌گونه می‌شود؟

این نماینده اصولگرای مجلس خطاب به نیروهایی که از ایشان به عنوان نیروهای مومن و انقلابی یاد کرد، گفت: رشادت و دلسوزی شما برای این ملت را تحسین می‌کنم اگر بخواهیم ملی‌گرایی را نام ببریم ازشما بهتر نامی در ذهنم نیست. شما نخبگان ملی این کشورید و دلتان برای آسایش ، امنیت ودین مردم می‌تپد. عیبی ندارد شما را افراطی بخوانند. تاریخ همیشه همین‌گونه بوده است، مگر صحابه امیرالمومنین(ع) را افراطی نمی‌دانستند؟ گزینه‌ مطلوب این‌ها ابوموسی اشعری است. این‌ها مگر خمینی کبیر را افراطی نمی‌خواندند؟ حال نظاره کنید و ببینید در تاریخ کدام‌ها ماندگارترند.

انتهای پیام

کد N989591

وبگردی