آفتاب

خجسته: شورای نگهبان نگرانی منتقدان برجام را برطرف می‌کند

خجسته: شورای نگهبان نگرانی منتقدان برجام را برطرف می‌کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون مصوبات مجلس را بررسی می‌کند، بر این اساس منتقدان طرح برجام نگران نباشند، این شورا نگرانی آنها را بر طرف خواهد کرد.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت دراجرای برجام، گفت: برخی در مجلس نبست به برجام و طرح مربوط به آن نگران هستند،آنها فراموش نکنند که رفع این نگرانی بر عهده شورای نگهبان است و اکنون کار وکلای مردم این است که به سمت اقتصاد مقاومتی بروند و نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دیپلماسی ایران تغییر کرده است، افزود: ایران تلاش دارد در دوره جدید با همه دنیا جز رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتباط برقرار کند. شاهد هستیم که سرمایه گذاران دنیا نیز خواهان حضور درکشور ما و سرمایه گذاری هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس ضمن تقدیر از افرادی که درچند ماه گذشته برجام را بررسی و به سرانجام رسانده اند، گفت: این افراد ضمن تلاش برای بررسی ابعاد برجام تلاش کردند مانع دو قطبی شدن جامعه شوند و فرمایشات رهبری را راهنما و چراغ راه خود قرار دهند.

خجسته با تاکید براینکه نمایندگان با مصوبه خود مشت محکمی بر دهان اسرائیل زدند،افزود: وکلای مردم با در نظر گرفتن مصلحت نظام پیش رفتند و مصوبه ای در خصوص شرایط و الزامات اجرای برجام تصویب کردند. اگر با وحدت و همدلی پیش برویم هیچ نگرانی نخواهیم داشت و اگر در برجام خط قرمز رعایت شود نیازی به واکنش نشان دادن نیست. با این حال اگر گروه 1+5 به تعهدات خود عمل نکند، قطعا با عکس العمل ایران مواجه خواهند شد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد : نمایندگان نگران طرح برجام نباشند، شورای نگهبان بدون هیچ مصلحت‌اندیشی و براساس شرع و قانون مصوبات مجلس را بررسی می کند.

انتهای پیام

کد N989522

وبگردی