آفتاب

یک نیروگاه هسته‌ای ایالات متحده در معرض خطر تعطیلی

یک نیروگاه هسته‌ای ایالات متحده در معرض خطر تعطیلی

شرکت انترژی روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت نیروگاه قدیمی هسته‌ای پیلگریم در ایالت ماساچوست را تا اواسط سال 2019 تعطیل خواهد کرد.

این شرکت پایین بودن نرخ انرژی، چالش‌های نظارتی و سیاست‌های عمومی را از دردسرهای نیروگاههای هسته‌ای برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، بسیاری از این مشکلات که بر دوش نیروگاه هسته‌ای پیلگریم سنگینی می‌کند در تعقیب دیگر نیروگاههای هسته‌ای نیز هست و می‌تواند باعث خاموشی راکتورهای بیشتر به ویژه در ایالت‌هایی با بازار آزاد برق شود.

بر اساس اعلام موسسه انترژی و محیط زیست در دانشکده حقوق ورمونت، حدود یک سوم راکتورهای نیروگاههای هسته‌ای ایالات متحده، به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی در معرض خطر تعطیلی زودهنگام قرار دارند.

طبق گفته بیل مول رئیس فروش شرکت انترژی، در دو هفته آینده این شرکت درباره‌ سرنوشت نیروگاه هسته‌ای فیتزپاتریک در نیویورک تصمیم گیری خواهد کرد. سوددهی نیروگاه فیتزپاتریک، همچون نیروگاه پیلگریم، به دلیل رقابت مستقیم با نیروگاههایی که برای هزینه کمتر گاز طبیعی می‌سوزانند، به چالش کشیده است.

عواملی که می‌توانست باعث تقویت بخش هسته‌ای پیگلریم شود به سرعت فراهم نخواهد شد برای مثال ایالات متحده قصد دارد تا انتشار دی اکسید کربن را از نیروگاههای انرژی تا 2030 محدود کند اما طبق گفته بیل مول سیاست‌های فدرالی و برخی از ایالت‌ها که در جهت انرژی پاک است، نیروگاه‌های هسته‌ای را با وجود این که هیچ کربنی منتشر نمی‌کنند کنار گذاشته است.

منتقدان هسته‌ای، شامل سناتور ادوارد مارکی از تعطیلی پیلگریم استقبال کردند زیرا آنها وضعیت آنرا نگران کننده توصیف کردند.

انتهای پیام

کد N989483

وبگردی