آفتاب

ورود بیش از 710 هزار پناهجو به داخل اتحادیه اروپا در سال 2015

ورود بیش از 710 هزار پناهجو به داخل اتحادیه اروپا در سال 2015

فرانتکس، آژانس مرزی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که 710 هزار پناهجو در 9 ماه اول امسال وارد اتحادیه اروپا شده‌اند البته این آژانس در ادامه هشدار داد که ممکن است بسیاری از افراد دوبار محاسبه شده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آژانس که مقر آن در ورشو است، آخرین آمار پناهجویان را در حالی منتشر کرد که روز گذشته آژانس پناهجویان در سازمان ملل اعلام کرد که برنامه جدید اتحادیه اروپا برای مواجهه با پناهجویان کافی نیست.

فرانتکس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد مهاجرانی که در 9 ماه اول امسال از مرز اتحادیه اروپا عبور کرده‌اند افزایش یافته است و به میزان بیش از 710 هزار مهاجر رسیده است که بیشتر این مهاجران از جزایر یونان وارد می‌شوند. این در حالی است که در طول کل ماههای سال 2014، 282 هزار مهاجر وارد مرز اتحادیه اروپا شده بودند.

به نوشته این آژانس، ممکن است عبور غیر قانونی از مرز توسط یک فرد چندین بار انجام گرفته باشد. یعنی یک فرد به هنگام ورود به یونان مورد شمارش قرار گرفته و هم چنین پس از عبور از مرز مجارستان نیز بار دیگر محاسبه شده باشد.

فرانتکس در ادامه آورد: در ماه سپتامبر 170 هزار پناهجو از مرز این اتحادیه عبور کردند که این رقم در مقایسه با ماه گذشته آن یعنی ماه اوت کاهش یافته است.

در همین راستا، فابریک لگری، رییس آژانس فرانتکس از دولتهای عضو اتحادیه اروپا در خواست کرد که گاردهای مرزی بیشتری در مرز‌های خود قرار دهند تا بدین شکل بتوان راحت تر با موج عظیم مهاجران روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: اکنون نیروهایی به خصوص در کشورهای ایتالیا و یونان برای کمک به روند ثبت نام مهاجران تازه رسیده نیاز است. در همین راستا قرار است نشست اتحادیه اروپا در روزهای 15 و 16 اکتبر برگزار کند.

انتهای پیام

کد N989480

وبگردی