آفتاب
نماینده بناب:

مخالفان برجام حقوق‌بگیران سیاسی هستند

مخالفان برجام حقوق‌بگیران سیاسی هستند

نماینده مردم بناب در مجلس از شورای نگهبان خواست برای تضمین مشارکت مردم در انتخابات و حضور نمایندگان واقعی مردم در مجلس، ‌افراد مستقل و آزاده را در انتخابات مجلس آینده ردصلاحیت نکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمد باقری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تسلیت شهادت سردار همدانی، اظهارکرد: دولت عربستان در فاجعه منا مقصر اصلی است و دولت جمهوری اسلامی نیز ملزم به پیگیری شکایت از دولت سعودی است و تا احقاق کامل حقوق شهدا نباید گریبان آل‌سعود را رها کند.

وی افزود: حادثه منا علی‌الظاهر عمدی نبود اما باید توجه کنیم این فاجعه برای جهان اسلام هزینه سنگینی داشته به گونه‌ای که دولت‌های لائیک بهانه خوبی به دست آوردند تا شعائر دین ما را به تمسخر گیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آل‌سعود به عنوان بازوی عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه ایفای نقش می‌کند، گفت: آل‌سعود در عراق، سوریه و یمن به جای رژیم صهیونیستی مسلمانان را به شهادت می‌رسانند و گروه تروریستی داعش نیازی به تاسیس دولت ندارد. همین آل‌سعود در واقع آل‌یهود است و حامی داعش بوده و داعش و گروه‌های تکفیری از دولت سعودی ارتزاق می‌کنند و ملک سلمان نیز همان پادشاه داعش است.

باقری ادامه داد: مسائل هسته‌ای کشور با تدبیر رهبری و سخت‌کوشی تیم مذاکره‌کننده امین، شجاع و متدین به سرانجام رسید و امیدواریم با ادامه تلاش مسئولین نظام آثار مثبت آن در جامعه در تمام ابعاد ظاهر شود و آثار منفی آن بخصوص احتمال نفوذ آمریکای جنایتکار رصد و در مقابل هرگونه نفوذ مقاومت شود.

وی با بیان اینکه کسانی که از تریبون‌های رسمی کشور مخالفان عملکرد کمیسیون برجام را ضدنظر ولی فقیه قلمداد می‌کنند افرادی بی‌بصیرت هستند، تصریح کرد: ‌این افراد نظام مترقی ولایت فقیه را در چارچوب منافع شخصی و حزبی خود تفسیر می‌کنند و این اظهارنظرها بر خلاف منویات مقام معظم رهبری بوده و لازم است از تریبون‌های رسمی کشور بخصوص تریبون‌های مقدس نماز جمعه از اینگونه اظهارنظرهای افراطی و کوته فکرانه دوری کنیم تا به جذب حداکثری و دفع حداقلی جامه عمل بپوشانیم.

این نماینده روحانی مجلس گفت:‌ البته به نظر می‌رسد مخالفان برجام حقوق‌بگیران سیاسی هستند که در هشت سال دولت قبل در مذاکرات عملا توفیقی پیدا نکردند و کشور را تا لبه جنگ سوق دادند و امروز در مجلس دنبال جمع‌آوری امضا برای مخالفت با طرح برجام هستند که به نظر می‌رسد باید در روش خود تجدیدنظر کنند.

باقری با بیان اینکه حتی با اجرای کامل توافق و رفع تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود، گفت: مشکل اصلی ساختار سیاسی و اقتصادی است که موجب فساد و ناکارآمدی اجزای نظام شده و اگر بخواهیم شاهد توسعه کشور در ابعاد مختلف باشیم چاره‌ای جز اصلاح ساختارها نداریم و لازم است تدبیری در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان در هفتم اسفند، گفت: از اعضای شورای نگهبان و هیات دولت می‌خواهیم از هرگونه اظهارنظر در خصوص جریانات سیاسی پرهیز کنند زیرا معتقدیم شورای نگهبان چشم بینای انقلاب و نظام اسلامی است و دولت هم مجری انتخابات است و هرگونه اظهارنظر موجب خدشه در انتخابات خواهد بود. همچنین افراطی‌های دو جناح با تمام قدرت به دنبال نفوذ به مجلس هستند و لازم است شورای نگهبان نگاه یکسان به هر دو جریان داشته باشد و افراد افراطی را از صحنه رقابت حذف کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد دستگاه‌های نظارتی با خرید و فروش آراء شد و افزود: ما معتقدیم آزمونی که توسط شورای نگهبان برای گزینش شرکت در انتخابات مجلس خبرگان برگزار می‌شود دارای اشکالاتی است و لازم است تدبیری در این باره اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه مردم کلان‌شهرها شرکت کم‌رنگی در انتخابات دارند، تصریح کرد: برخی نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند با 5 یا 10 درصد آراء انتخاب می‌شوند و پشتوانه قوی مردمی ندارند و در مجلس به دنبال مسائل حاشیه‌ای و سیاسی هستند. باید تدبیری شود که مردم در انتخابات شرکت پرشوری داشته باشند و نمایندگان واقعی خود را به مجلس بفرستند. لازمه این کار این است که افراد مستقل و آزاده ردصلاحیت نشوند تا مشارکت مردم در انتخابات در سطح بالایی باشد.

باقری خواستار تدبیر دولت برای نجات دریاچه ارومیه و همچنین اجرای طرح‌های آبیاری و قطره‌ای از طرف وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای احیای باغ‌ها و مزارع کشاورزی شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی، گفت که حتی با تزریق کامل بودجه نفت به خودروسازان نیز امکان بهبود آنها وجود ندارد زیرا مدیران آنها نفتی هستند و نه صنعتی.

انتهای پیام

کد N989465

وبگردی