آفتاب

یعالون: با روس‌ها در سوریه هماهنگی نمی‌کنیم/ تل‌آویو عبور از خطوط قرمز را نمی‌پذیرد

یعالون: با روس‌ها در سوریه هماهنگی نمی‌کنیم/ تل‌آویو عبور از خطوط قرمز را نمی‌پذیرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که تل‌آویو فعالیت‌هایش را در سوریه با روسیه هماهنگ نمی‌کند و همچنان مانع از رسیدن سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در جمع شهرک نشین‌ها در اطراف نوار غزه گفت: ما فعالیت‌هایمان را در سوریه با روسیه هماهنگ نمی‌کنیم. در مرزهای شمالی و در نزدیکی سوریه از چهار سال قبل هیچ آرامشی وجود ندارد اما ما با این وجود موفق شده‌ایم تا خطر را از ساکنان بلندی‌های جولان و ساکنان شمال اسرائیل دور کنیم.

وی افزود: همانند همان کاری که دو هفته قبل انجام دادیم، اسرائیل با هرگونه شلیک موشک از مرزهای سوریه پاسخ می‌دهد.

این اظهارات برخلاف نگرانی‌ است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به حمله نیروی هوایی اسرائیل به پایگاه‌های ارتش سوریه ابراز کرده است.

یعالون افزود: تحولات دیگری در سوریه همچون ورود روسیه به کارزار صورت گرفته است اما ما به روس‌ها و در دیدار میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با پوتین تصریح کردیم که هیچ تصمیمی نداریم که از توانایی‌مان برای دفاع از منافع خود کوتاه بیاییم. ما به آنها پیشنهاد کردیم که ما را مورد آزمایش قرار ندهند و اطمینان داشته باشند ما به دفاع از خود ادامه خواهیم داد و به نقض خطوط قرمزمان پاسخ می‌دهیم.

یعالون تاکید کرد: تل آویو با مسکو در مورد فعالیت‌هایش در سوریه هماهنگ نمی‌کند و از دفاع از منافع امنیتی خود نیز دست برنخواهد داشت.

وی گفت: ما در این مساله مداخله نخواهیم کرد که چه کسی بر سوریه سیطره خواهد داشت اما اسرائیل منافعی دارد و زمانی که این منافع ما در خطر قرار بگیرد دست به کار می‌شویم. هر کس هم تلاش کند که ابزارهای جنگی پیشرفته را به گروه‌هایی چون حزب الله برساند ما به آن ضربه خواهیم زد.

انتهای پیام

کد N989418

وبگردی