آفتاب
با نظر مجلس،

شروط برخورداری از بینایی و محدودیت سنی بدون تغییر باقی ماند

شروط برخورداری از بینایی و محدودیت سنی بدون تغییر باقی ماند

مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس با تغییر شروط در خصوص برخورداری از نعمت بینایی و همچنین حداکثر 75 سال سن برای انتخابات نظر موافق نداده و این شروط در قانون مربوطه تغییری نکرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس با برداشته شدن شرط سنی برای کاندیداها و همچنین حضور نابینایان برای شرکت در انتخابات مجلس نظر موافق نداده و این شروط همچنان در قانون بدون تغییر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و همچنین اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنوان دو بند مجزا در ماده 28 قانون اصلاح شد و به تصویب مجلس رسید.

همچنین در ماده دیگری از این طرح که بر اساس آن تمامی مقامات دارای عنوان هم تراز قوه مجریه با عناوین مذکور در بندهای الف و ب مشمول این ماده می‌باشند و نیز تعیین همترازی در پست‌های سازمانی قوای مقننه و قضاییه به ترتیب با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه است. همچنین در بند ب این ماده مهلت استعفای اعضای روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف برای شرکت در انتخابات مجلس حداقل یک ماه قبل از ثبت نام در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه اصل این ماده به تصویب مجلس نرسید حذف آن با 100 رای موافق، 48 رای مخالف و 6 رای ممتنع مورد قبول نمایندگان واقع شد.

انتهای پیام

کد N989389

وبگردی