آفتاب
رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران:

برای پساتحریم باید طرح و برنامه داشته باشیم

برای پساتحریم باید طرح و برنامه داشته باشیم

رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران سازندگی گفت: پیش‌بینی ما این است که پس از تحریم‌ها حداقل 300 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌تواند در ایران انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حسین مرعشی در همایش "توسعه کرمانشاه پس از تحریم‌ها" که از سوی حزب کارگزاران سازندگی استان کرمانشاه در تالار انتظار برگزار شد، از انتخابات سال1392 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور یاد کرد که ایران را در مسیر جدیدی قرار داد.

وی به بحران‌ها و ناامنی موجود در کشورهای همسایه ایران و منطقه اشاره کرد و گفت: در این شرایط و با تدبیر دولت در موضوع هسته‌ای، امنیت ایران تضمین شد و با وجود تلاش دشمنان و مطرح کردن گزینه‌های مختلف برای مقابله با ایران، کشورمان در یک حاشیه امن قرار گرفت.

این فعال سیاسی افزود: امروز همگان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون ایران قدرتمند، خاورمیانه آرام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وارد فصل جدیدی از حیات سیاسی و اقتصادی کشور شده‌ایم، گفت: اما اینکه توافق مشکلات ما را حل می‌کند یا نه به همت و نوع نگاه خودمان و طرح‌هایی که برای استفاده از این فضا داریم، بستگی دارد.

وی اظهار کرد: نباید انتظار داشت در پساتحریم همه مشکلات ما رفع شود، مشکلات ما مشکلات واقعی است و مرتفع شدن آنها به تلاش خودمان بستگی دارد.

وی افزود: در دوران پساتحریم، به خود ما بستگی دارد که راه آسان را انتخاب کرده و کالا وارد کنیم، یا اینکه به دنبال وارد کردن تکنولوژی، سرمایه و ... به کشور باشیم.

مرعشی ادامه داد: در شرایط پس از تحریم سه امکان مشخص شامل امکان ورود تکنولوژی، امکان استفاده از پول ارزان و امکان استفاده از بازار مصرف بین‌المللی در اختیارمان قرار خواهد گرفت و باید از این امکانات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این فرصت باید آماده باشیم، گفت: بدون طرح و پروژه مطالعه شده نمی‌شود با دنیا حرف زد و اگر حرف مشخص و تعریف شده نداشته باشیم نمی‌توانیم سهم خوبی از شرایط پساتحریم بگیریم.

وی در ادامه گفت: استان کرمانشاه هم باید خود را برای استفاده از این شرایط آماده کند و پروژه تعریف شده داشته باشد.

مرعشی افزود: مزیت بزرگ استان کرمانشاه هم مرز بودن با کشور عراق است و باید از آن استفاده کند.

وی گفت: همچنین بزرگان کرمانشاه باید تمرین در کنار هم بودن را جدی بگیرند.

انتهای پیام

کد N989388

وبگردی