آفتاب
یک استاد حوزه:

مجالس عزاداری محرم تریبون تبلیغات انتخابات نشود

مجالس عزاداری محرم تریبون تبلیغات انتخابات نشود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه بر لزوم جلوگیری از سمت و سو یافتن مجالس عزاداری امام حسین(ع)به سمت تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سعید فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان این‌که «بهترین مجالس برای امام حسین(ع) مجالسی هستند که با تکیه بر مستندات تاریخی و واقعیات اتفاق افتاده در جریان واقعه عاشورا در سرزمین کربلا برپا شوند» گفت: مداحان و روضه‌خوانان محرم و صفر باید افرادی مطلع و راستگو باشند تا بتوانند فلسفه قیام عاشورا را در جامعه تبیین کنند.

فتحی گریستن برای سید الشهدا(ع) و یارانشان را فضیلتی بزرگ قلمداد کرد و گفت: این گریستن نباید به هر قیمتی و با استفاده از هر بیانی باشد، بلکه بیانات باید در شأن امام حسین(ع) و یارانشان بوده و مبتنی بر واقعیات باشد و لذا مداحان و روضه‌خوانان نباید به هر قیمتی اشک مخاطبان را در بیاورند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که «مداحان و روضه خوانان محرم و صفر باید اخلاص داشته باشند و به دنبال نام و مال نباشند» گفت: هر کسی لیاقت مداحی و روضه خوانی سید الشهدا (ع) و یارانش را ندارد.

فتحی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری گفت: مجالس امام حسین(ع) نباید به تریبونی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تبدیل شود و مستقیم یا غیر مستقیم برای جناح خاصی تبلیغ کند.

وی با اشاره به لزوم فراجناحی بودن مجالس امام حسین (ع) گفت: اگرچه دین و سیاست جدا از هم نیستند و مطرح کردن نکاتی در باب انتخاب صحیح و کارکردهای آن در اینگونه مجالس می‌تواند نقش مهمی در انتخاب افراد اصلح در انتخابات داشته باشد، اما این مجالس نباید در خدمت یک جناح و یا فرد خاص باشند.

فتحی در ادامه وجود گرایش‌های سیاسی متفاوت در جامعه را امری طبیعی دانست و گفت: با این حال سمت و سو دادن مجالس به سمت تبلیغات جناحی توصیه نمی‌شود، چراکه این کار با اهداف نظام منافات دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از این اتفاق باید برای مسئولین و متصدیان امور هیئت‌های مذهبی جلساتی گذاشته و با ارائه راهنمایی لازم نسبت به تبلیغات انتخاباتی و اثرات سوء آن روشنگری شود.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را در امتداد مکتب عاشورا دانست و گفت: اگر بخواهیم این مکتب تداوم یابد باید قداست ارزش‌های آن را حفظ کنیم.

فتحی سوء استفاده از اهل بیت(ع) برای مقاصد فردی و گروهی را امری ناپسند دانست و فلسفه قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا در سرزمین کربلا را احیای امر به معروف و نهی از منکر به بیان صریح ایشان دانست.

انتهای پیام

کد N989319

وبگردی