آفتاب
برای دیدار خانواده‌های جدا افتاده؛

هیات کره جنوبی به کره شمالی می‌رود

هیات کره جنوبی به کره شمالی می‌رود

وزارت اتحاد مجدد دو کره امروز (چهارشنبه) از سفر ده‌ها تن از مقام‌های کره جنوبی به کره شمالی در چند روز آتی خبر داد و اعلام کرد، این افراد برای مهیا کردن اقدامات به منظور دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده کره‌ای به این سفر می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خانواده‌های بسیاری در دو کره از جنگ 1950 تا 53 از یکدیگر جدا افتاده و مدت‌هاست که خواهان دیدار دیگر اعضای خانواده خود هستند. به همین دلیل قرار است آنهایی که اسامی‌شان توسط مقام‌ها در پیونگ یانگ و سئول تایید شده، بین 20 تا 26 اکتبر در منطقه کوهستانی کومگانگ با یکدیگر دیدار کنند.

این دیدار مجدد به دلیل توافق اوت سال جاری میلادی میان مقام‌های کره جنوبی و شمالی صورت می‌گیرد و البته مقام‌ها در کره جنوبی بیم آن را دارند که در آخرین لحظات، دولت پیونگ یانگ این دیدار را لغو کند.

یک گروه 14 نفره از دولت کره جنوبی به رهبری مقام ارشد صلیب سرخ این کشور قرار است ظهر پنجشنبه و برای یک سفر یک روزه به مرز کره شمالی برود. این گروه راه‌ها و زمان بندی مرتبط با امور لجستیکی و سایر موارد برای دیدار خانواده‌های دو کره را بررسی می‌کند.

حدود 200 فرد سالخورده از کره جنوبی قرار است در یک فرصت بی سابقه با خویشاوندانشان در کره شمالی و در اولین دیدار مجدد خانواده‌ها از فوریه 2014 ملاقات کنند.

مرز میان کره شمالی و جنوبی همچنان از نظر امنیتی به شدت کنترل می‌شود.

انتهای پیام

کد N989300

وبگردی