آفتاب

دومین محموله جنگنده‌های"اف 16" آمریکا آغاز سال 2016 به عراق می‌رسد

دومین محموله جنگنده‌های"اف 16" آمریکا آغاز سال 2016 به عراق می‌رسد

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد کشورش دومین محموله از جنگنده‌های "اف 16" را ابتدای سال 2016 به عراق تحویل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد اعلام کرد کشورش دومین مجموعه از جنگنده‌های "اف 16" را که شامل چهار یا پنج فروند جنگنده است، طبق توافق‌نامه‌های قبلی، ابتدای سال آتی به عراق تحویل خواهد داد.

اولین مجموعه این جنگنده‌ها که شامل چهار جنگنده "اف 16" بود ژوئیه گذشته به عراق تحویل داده شد.

عراق در سال 2011 طی قراردادی 36 جنگنده "اف 16" را به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌ای که در سال 2008 با واشنگتن به امضا رسانده بود، از این کشور خریداری کرد.

جونز در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه مجموع کل کمک‌های بشردوستانه آمریکا به عراق از سال 2014 تاکنون به 650 میلیون دلار رسیده، اظهار داشت به زودی کاخ سفید کمک‌های دیگری شامل لباس، پتو، لوازم بهداشتی و تانکرهای آب به ارزش 70 میلیون دلار به عراق ارائه خواهد کرد.

سفیر آمریکا در عراق افزود: نیروهای عراقی تاکنون یک سوم مناطقی که داعش از ژوئن 2014 در عراق تصرف کرده بود را آزاد کرده‌اند و آمریکا نیز تا امروز 15 هزار تن از نیروهای امنیتی عراق را آموزش داده است.

وی در پایان تصریح کرد: تشکیل کمیته هماهنگی مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه هرگز بر همکاری‌های واشنگتن-بغداد تاثیر نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N989264

وبگردی