آفتاب

تشدید آرتریت روماتوئید در هوای بسیار آلوده

تشدید آرتریت روماتوئید در هوای بسیار آلوده

محققان هندی دریافتند شدت بیماری آرتریت روماتوئید در بیمارانی که در هوای بسیار آلوده زندگی‌ می‌کنند به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، دانشمندان در این تحقیق حدود 500 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید را که بیش از 10 سال در دهلی زندگی کرده بودند، انتخاب کردند.

آنها پس از تحقیق بر روی پیشرفت عوارض آرتریت روماتوئید بیماران دریافتند که علائم و شدت بیماری در فاصله بین ماه‌های نوامبر تا دسامبر با افزایش غلظت 2.5 درصدی ذرات معلق موجود در هوا بیشتر می‌شود.

محققان در مورد جزئیات این پژوهش اظهارکردند: پس از مطالعه و رکوردگیری چندساله از هوای دهلی‌نو و به دنبال آن بررسی شدت بیماری آرتریت روماتوئید در مبتلایان مشاهده کردیم که افزایش علائم بیماری در بدن بیماران با غلظت آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد.

افزایش خطرات علائم بالینی این بیماری درست در فاصله بین نوامبر تا دسامبر که ذرات معلق در هوا 2.5 درصد افزایش می‌یابد مشاهده شده است.

در فاصله بین نوامبر تا دسامبر بیماران نشانه‌هایی از قبیل درد مفصلی و ورم را از خود نشان دادند.

این پژوهش توسط سازمان فناوری هند و در قالب قسمتی از پروژه تاثیرات تغییرات آب و هوایی جهان از سال 2008 آغاز و تا سال 2013 ادامه داشته است.

متخصصان معتقدند که بیماری آرتریت روماتوئید یک عارضه خطرناک است که به عنوان اولین عامل ناتوان‌کننده و در حال گسترش در کشور هند شناخته شده است.

در صورتی که در درمان این بیماری تاخیر صورت پذیرد، به دنبال آن مفاصل، شکل اولیه خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نیستند.

انتهای پیام

کد N989213

وبگردی