آفتاب

درخواست سازمان ملل برای افزایش کمک بشردوستانه به پاکستان و افغانستان

درخواست سازمان ملل برای افزایش کمک بشردوستانه به پاکستان و افغانستان

مدیر بخش عملیاتی در دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه (OCHA) اعلام کرد، پاکستان و افغانستان به کمکهای بشردوستانه بیشتری احتیاج دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات جان گینگ (John Ging) مدیر بخش عملیاتی در دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه پس از سفر وی به این دو کشور در پی حمله مرگبار آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز مطرح شد. حملات آمریکا به این بیمارستان در افغانستان به کشته شدن 22 تن از جمله کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز و سه کودک و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در سوم اکتبر منجر شد.

جان گینگ با صدور بیانیه‌ای گفت: افغانستان با راهی طولانی و پرچالش برای رسیدن به صلح، ثبات و توسعه روبه‌روست اما پس از کشته شدن هزاران تن و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار ضروری است که هم‌اکنون تسلیم نشویم. ما باید حمایت خود از مردم افغانستان را در این راه دشوار بار دیگر تجدید کنیم.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد همچنین خواستار تعهد بین‌المللی ویژه برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و نیز مشارکت در گسترش صلح و ثبات در افغانستان و پاکستان شد. به گفته وی، حدود هفت و نیم میلیون تن در افغانستان نیازمند دریافت کمک انسان‌دوستانه هستند.

انتهای پیام

کد N989157

وبگردی