آفتاب

چند درصد آلمانی‌ها خواستار کناره گیری مرکل هستند؟

چند درصد آلمانی‌ها خواستار کناره گیری مرکل هستند؟

تسنیم نوشت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی، 33 درصد شهروندان آلمانی خواستار کناره گیری مرکل به دلیل نارضایتی از سیاست های وی در قبال بحران پناهندگان هستند.

به گزارش روزنامه آلمانی "پاسایر نویه پرسه"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی از هر سه نفر آلمانی یک نفر به اندازه‌ای از سیاست مرکل در قبال مسئله پناهندگان ناراضی هستند که خواستار کناره گیری وی هستند.

بر اساس این نظرسنجی که از طرف انستیتو "اینسا" و به سفارش نشریه "فوکوس" انجام گرفته است تقریبا نیمی از شهروندان آلمانی ( 52 درصد) درخواست کناره گیری مرکل را رد کرده و 33 درصد با آن موافق بوده و 15 درصد نیز هیچ نظری در این باره ندارند.

بر این اساس از بین طرفداران حزب ضد یوروی آلمان ( 86 درصد)، لیبرال دموکرات ( 39 درصد) ، چپ ها ( 38 درصد) خواستار کناره گیری مرکل از سمت خود به دلیل سیاست هایش در بحران پناهندگان هستند. در بین انتخاب کنندگان احزاب متحد مسیحی نیز 14 درصد، سبزها 20 درصد و حزب سوسیال دموکرات 30 درصد خواستار این مسئله بودند.

موسسه "اینسا" این نظرسنجی را در فاصله زمانی نهم تا 12 اکتبر از بین 2191 شهروند آلمانی انجام داده است.

صدر اعظم آلمان با شعار ما می توانیم از عهده هجوم پناهندگان برآییم مرزهای خود را بر روی ورود پناهندگان به آلمان باز گذاشته و سیاست های وی در قبال بحران پناهندگان با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

جدیدترین نظرسنجی ها نیز از کاهش چشمگیر محبوبیت مرکل در بین شهروندان آلمانی در سایه بحران پناهندگان خبر می دهد.

در چنین شرایطی صدر اعظم آلمان اخیرا در سخنانی خود را نسبت به نتایج نظر سنجی ها بی تفاوت نشان داده و تصریح کرده است که برای من نظر سنجی ها ملاک و مقیاس نیست.

52261

کد N989154

وبگردی