آفتاب

شرط جان کری برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

شرط جان کری برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، تحریم‌هایی که توسط کشورش علیه روسیه اعمال می‌شود، در صورت اجرای توافق‌های مینسک قابلیت لغو شدن را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد: در صورتی که توافق‌های مینسک در مورد برقراری صلح و سازش در اوکراین همچنان اجرا شود، این امکان وجود خواهد داشت که آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را بردارد.

وی که در دانشگاه هاروارد سخنرانی می‌کرد افزود: در صورت اجرای کامل توافق‌های مینسک و ادامه آتش‌بس در اوکراین امکان تغییر گزینه‌های آمریکا در قبال اعمال تحریم علیه روسیه وجود دارد.

وی افزود: واشنگتن به دنبال آسیب زدن به مردم روسیه نیست بلکه می‌کوشد تغییری اساسی در انتخاب‌های مسکو در قبال اوکراین ایجاد کند.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش با روسیه در زمینه مبارزه با داعش همکاری خواهد کرد. این در حالی است که کری همکاری کشورش با روسیه در این زمینه را مشروط به این مساله کرد که مسکو راهبرد سیاسی طرف آمریکایی مبتنی بر تلاش برای کنار گذاشتن بشار اسد را بپذیرد.

کری اظهار کرد: ما همچنان به تلاش در راستای اعمال راهبرد دوگانه خود و متقاعد کردن طرف روسی در این زمینه ادامه می‌دهیم. اشاره‌ کری به راهبرد دوگانه حاکی از تلاش آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه از یک سو و اقدام در راستای برکنار کردن بشار اسد از قدرت از سوی دیگر است.

وی همچنین مدعی شد که راهبرد استفاده از حملات هوایی در مبارزه با داعش که توسط روسیه به کار گرفته می‌شود باید با هدف حمله به مواضع داعش باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که در مبارزه با داعش اقدامات بیشتری لازم است تا واشنگتن در این زمینه به اعمال فشار ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N989093

وبگردی