آفتاب
مدیرکل زندان‌های استان خبر داد:

راه‌اندازی بخشی از پروژه زندان جدید ایلام

راه‌اندازی بخشی از پروژه زندان جدید ایلام

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: اعتبار ساخت پروژه جدید زندان مرکزی ایلام نیازمند قرار گرفتن در ردیف پروژه‌های ملی است چون اعتبارات استانی نیز برای تکمیل آن کافی نیست.

«اکبر محبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، در خصوص وضعیت پروژه‌ی جدید زندان مرکزی ایلام اظهار کرد: حدود 13 سال از آغاز عملیات احداث ندامتگاه جدید مرکزی ایلام می‌گذرد و اعتبار ساخت زندان در ردیف پروژه‌های ملی قرار نگرفته و اعتبارات استانی نیز برای تکمیل آن کافی نیست.

وی بابیان این‌که علی‌رغم وجود مشکلات فراوان، بخشی از پروژه‌ی زندان جدید ایلام راه‌اندازی شده و حدود 10 درصد زندانیان رأی باز و حالت اشتغال به زندان جدید انتقال‌یافته‌اند، افزود: انتقال موقت زندانیان رأی باز به محل پروژه جدید زندان مرکزی، باعث شده که ضمن استفاده از نیروی کار زندانیان، با استقرار نیروی کار در زندان جدید، شرایط انتقال دائم زندان کنونی ایلام نیز مهیا شود.

محبی ادامه داد: زندان مرکزی فعلی ایلام با توجه به بافت فرسوده و موقعیت مکانی نامناسب، مشکلاتی را برای زندانیان و شهروندان ایجاد کرده است و بعد از انتقال موقت به زندان جدید، زندان فعلی پس از تغییر کاربری فروخته‌شده و درآمد ناشی از آن برای تکمیل زندان جدید هزینه می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام با اشاره به این‌که در صورت تکمیل پروژه‌ی زندان جدید ایلام، مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی زندانیان، بند نسوان، کانون اصلاح و تربیت، زندان مرکزی و ستاد اداره‌کل زندان‌ها به این محل انتقال داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و صحیح برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان نیازمند مکان مناسب و کافی است که زندان مرکزی ایلام هم‌اکنون در این زمینه دارای کمبود فضای فیزیکی هستیم.

انتهای پیام

کد N989006

وبگردی