آفتاب

تقاضای مجمع پارلمانی ناتو از کشورهای عضو برای افزایش بودجه امنیتی

تقاضای مجمع پارلمانی ناتو از کشورهای عضو برای افزایش بودجه امنیتی

شرکت کنندگان نشست سالانه مجمع پارلمانی ناتو از کشورهای عضو این سازمان خواستند تا هزینه های دفاعی خود را در مواجهه با تهدیدهای امنیتی جدید افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، مایکل ترنر، رئیس مجمع پارلمانی ناتو در نشست این مجمع در شهر استاوانگر نروژ از همه هم پیمانهای اروپایی این سازمان خواست تا هزینه‌های نظامی خود را به منظور تضمین تداوم تعهد آمریکا افزایش دهند.

وی اظهار کرد: این مساله تا زمانی که ما بتوانیم به دستاوردهای اروپا برسیم مطرح خواهد بود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مجمع پارلمانی ناتو قانونگذاران شرکت کننده در این نشست همچنین ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو را تشویق کردند تا از طرح مونته نگرو به منظور تبدیل شدن به بیست و نهمین کشور عضو این ائتلاف پشتیبانی کند آنها نسبت به کاهش بیش از حد تعداد سربازان ناتو در افغانستان همزمان با چالش مداوم گروه طالبان در این کشور هشدار دادند.

استولتنبرگ گفت، حمایت‌ها از عضویت مونته نگرو در حال افزایش است اما ورود این کشور به این ائتلاف نظامی بستگی به تلاشهایش برای بهبود حاکمیت قانون و حمایت عمومی از طرح این کشور برای پیوستن به ناتو دارد.

مجمع پارلمانی ناتو در سال 1955 به عنوان مکانی به منظور گردهمایی اعضای پارلمانی سراسر این ائتلاف آتلانتیک به هدف بحث درباره تصمیم های مهم مربوط به امنیت این ائتلاف تشکیل شد.

مجمع پارلمانی ناتو اساسا از خود ناتو مجزا است اما به عنوان یک مجرای ارتباطی مهم میان ناتو و پارلمانهای کشورهای ناتو ایفای نقش می کند.

انتهای پیام

کد N988880

وبگردی