آفتاب

انگلیس توافق 9 میلیون دلاری آموزش اداره زندان به عربستانی‌ها را لغو کرد

انگلیس توافق 9 میلیون دلاری آموزش اداره زندان به عربستانی‌ها را لغو کرد

دولت انگلیس اعلام کرد، از اجرای توافقی به ارزش 9 میلیون دلار با عربستان به منظور انتقال دانش کارشناسی اداره زندان به این کشور در پی اعتراض و مخالفت گروه‌های حقوق بشری و برخی مقام‌های بلندپایه انگلیسی منصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، انگلیس از این قرار داد آموزشی به ارزش 5.9 میلیون پوند (9 میلیون دلار) با عربستان در زمینه دانش کارشناسی مربوط به اداره زندان انصراف داده است.

دفتر نخست وزیر انگلیس همچنین گفت، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور نسبت به پرونده "بسیار نگران‌ کننده" یک انگلیسی که در عربستان به 350 ضربه شلاق محکوم شده، به مقام‌های ریاض نامه‌ای نوشته است.

کارل آندره، انگلیسی 74 ساله بعد از آن که در عربستان در حالی مشروب دست‌ساز داشت، دستگیر شد، یک سال است که زندانی است و محکوم به شلاق در انظار عمومی شده است. سایمون آندره، پسر این مرد انگلیسی گفت، پدرش ممکن است از این مجازات زنده بیرون نیاید و از نخست وزیر انگلیس خواسته تا شخصا در این پرونده مداخله کند.

گروه‌های حقوق بشری مقام‌های انگلیسی را تحت فشار قرار داده‌اند تا موضعی سرسختانه‌تر در قبال عربستان سعودی که یک شریک تجاری و راهبردی مهم این کشور اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N988849

وبگردی