آفتاب
رییس دیوان عدالت اداری مطرح کرد

مراقب باشیم که سوار بر سفینه حسینیم یا همراه قطار یزیدیان

مراقب باشیم که سوار بر سفینه حسینیم یا همراه قطار یزیدیان

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز حجت بر همه ما تمام است، چون هر دو جریان یزیدیان و حسینیان هر دو در صحنه حاضرند و ما باید ببینیم و مراقب باشیم که آیا سوار بر سفینه حسینیم یا همراه با قطار یزیدیان.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز حجت بر همه ما تمام است، چون هر دو جریان یزیدیان و حسینیان هر دو در صحنه حاضرند و ما باید ببینیم و مراقب باشیم که آیا سوار بر سفینه حسینیم یا همراه با قطار یزیدیان.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با اشاره فرا رسیدن ایام سوگواری و عزای حضرت امام حسین(ع) و تسلیت آن با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) صرفا یک واقعه تاریخی نبود، اظهار کرد: حوادث تاریخی فراوانی اتفاق افتاده است، اما قیام امام حسین(ع)، صرفا یک واقعه تاریخی نبود، بلکه بیانگر تقابل دو جریانی بود که همواره در تاریخ وجود دارند.

وی افزود: در لحظه نخستی که جرقه حادثه کربلا خورد، آن حضرت خط روشنی را برای بشریت ترسیم فرمودند. به عبارت دیگر، ایشان در مجلسی که والی یزد در مدینه برای بیعت گرفتن از آن حضرت به پا کرده بود، فرمودند، «مانند منی با مثل یزیدی بیعت نخواهد کرد».

رییس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: این به آن معناست که در هر عصر و زمانی، دو جریان حسینی و یزدی در تقابل با هم وجود خواهد داشت و در هیچ زمانی کسی که مانند امام حسین(ع) و در خط حسینی است با امثال یزید بیعت نمی‌کند.

منتظری با بیان این مطلب که تشخیص جریان یزیدی و حسینی در دنیای معاصر تنها کمی انصاف می‌خواهد به تبیین ویژگی‌های یزدیان معاصر پرداخت و گفت: اگر با انصاف نگاه کنیم و تابع جریانات و افکار سیاسی نشویم، واضح است که سردمدار جریان یزیدی دنیای امروز، استکبار جهانی است و تبعیت کنندگان از آن مانند آل سعود و جریانات تکفیری به عنوان عمال استکبار کسانی هستند که از خط یزید تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز برای ترسیم خط حسینی و یزیدی نیازی به براهین عقلی و فلسفی نداریم افزود: هر انسان منصفی در می‌یابد که در جمهوری اسلامی نیز کدام جریان یزیدی یا حسینی است. جریانی که ریشه در اندیشه غربی دارد و آبشخورش سکولاریسم و دلبستگی به حکومت‌های غربی است یا جریانی که متصل به فقه آل محمد(ص) و تبلور آن در حرکت امام راحل رضوان الله علیه و امروزه در وجود و بیانات مقام معظم رهبری است.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه ضمن اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و رهنمودها و انذارات ایشان در مواجهه با دشمن ادامه داد: با توجه به تلاش استکبار برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران ایشان فرمودند که دشمن امروز در صدد است که نظام جمهوری اسلامی را از محتوا خالی کند. دشمن امروز با نام جمهوری اسلامی و حتی با وجود یک معمم در راس نظام مخالفتی ندارد، بلکه آنچه آنان با آن مخالفند، این است که می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی از محتوا تهی باشد و احکام اسلامی و ارزش‌های اسلامی در آن حاکم نباشد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز به دنبال اجرای احکام اسلامی و ارزش‌های آن بود. به عبارت دیگر،‌ امام حسین(ع) به دنبال استقرار اسلام با محتوا بود نه اسلام اموی. این هشدار و اخطاری است که امروز مقام معظم رهبری به همگان می‌دهند و ما نیز باید حواسمان را جمع کنیم که از این فرصت ارزشمندی که حضرت امام حسین(ع) برای ما فراهم نموده و این سنت حسنه‌ای که الحمدلله مردم ما به آن دلبسته‌اند، برای آشنایی با راه امام حسین(ع) و راهی که حسین با آن مقابله کرد، بیشترین بهره را ببریم.

منتظری در ادامه درباره جایگاه حضرت امام حسین(ع) در نظر رسول گرامی اسلام(ص) با بیان حدیثی از ایشان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند «قسم به خدایی که مرا به پیامبری فرستاده است، بزرگی و عظمت حسین‌بن علی(ع) در آسمان‌ها بیش از آن چیزی است که در زمین است. نام حسین(ع) در یمین عرش الهی مکتوب است که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتی نجات است».

انتهای پیام

کد N988714

وبگردی