آفتاب
رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء:

بصیرت سیاسی برای دفاع از حریم ولایت لازم است

بصیرت سیاسی برای دفاع از حریم ولایت لازم است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، بر داشتن بصیرت سیاسی برای دفاع از حریم ولایت تاکید کرد و گفت: بصیرت نسبت به مسائل اعتقادی و کانون خانواده از مهم‌ترین ارکان است و دشمن از نظام خانواده برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند که در این بین نقش مادر و پدر برای حفظ بنیان خانواده بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در اختتامیه هفتمین دوره بصیرت خانواده کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، گفت: واقعه کربلا و جانبازی شهدای کربلا، یکی از باارزش‌ترین جاهایی که است که درس بصیرت و حرکت به سمت ادای تکلیف را به انسان می‌آموزد.

وی بر الگوگرفتن از درس‌های عاشورا تاکید کرد و افزود: در یک سوی این حرکت، انسان‌های سست ایمان بودند که با یک وعده دنیایی، جنایتی بزرگی مرتکب شدند که می‌تواند یک عبرت برای همیشه بشریت باشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: تمام کسانی که به جنگ با امام حسین(ع رفتند، مسلمان بودند و بعضی از آنها نماز شب می‌خوانند و بعضی حافظ قرآن بودند ولی متاسفانه بصیرت نداشتند به همین دلیل در انتخاب مسیر و حرکت دچار اشتباه شدند.

انصاری با اشاره به اینکه ملت ایران به خوبی از عاشورا و محرم درس گرفتند، گفت: روی دیگر واقعه عاشورا آگاهی، بصیرت، شناخت، عشق، معرفت، بزرگی، عظمت و همه خوبی‌ها است و پرچمدار این خوبی‌ها، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تعداد اندکی عاشق، جانباز و فداکار قرار دارند.

وی به نقش زنان در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: خاندان عصمت و طهارت (ع) و اهل بیت امام حسین(ع) نقش بسیار مهمی در در رساندن پیام عاشورا و کربلا داشتند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، با تاکید بر اینکه نقش زن در یک خانواده بسیار مهم است، افزود: امروز زنان مومنه و انقلابی نقش بسیار مهمی در پیشبرد این نظام ارزشی دارند که از همه صحنه های تاریخ و بالاخص صحنه های جانبازی کربلا، الگو می گیرند.

انصاری با اشاره به اینکه قرآن بهترین کتاب برای افزایش بصیرت انسان است، ادامه داد: عده‌ای نگاهشان، نگاه آسمانی است و عده‌ای دیگر نیز تنها بُعد مادی دنیا را می‌شناسند که این افراد به سعادت نمی‌رسند.

وی بر داشتن بصیرت سیاسی برای دفاع از حریم ولایت تاکید کرد و گفت: امروز سند پرافتخار نیروهای نظامی این است که نظام و ارزش‌ها را پذیرفته و از آن دفاع می‌کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، با اشاره به اینکه در کل جهان،‌ تنها سه کشور فارسی زبان وجود دارد که جمعیت آن بیش از ۲۰۰ میلیون نفر نمی‌شود، گفت: اما متاسفانه دشمن ۱۶۰ کانال مختلف ماهواره برای رسیدن به اهداف خود به زبان فارسی راه اندازی کرده است.

انصاری بصیرت سیاسی، دفاع از نظام، در صحنه بودن، شناخت و علاقمندی به نظام، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم را سند افتخار نیروهای شاغل در پدافند هوایی ذکر کرد.

انتهای پیام

کد N988626

وبگردی