آفتاب

ناتو افزایش کمک‌های سیاسی و اقتصادی به اوکراین را خواستار شد

ناتو افزایش کمک‌های سیاسی و اقتصادی به اوکراین را خواستار شد

ناتو با اتخاذ قطعنامه‌ای درباره "همبستگی با اوکراین" از کشورهای عضو این ائتلاف خواست تا کمک‌های اقتصادی و سیاسی خود را به کی‌یف مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قطعنامه 422 در مجمع ناتو در نروژ تصویب شد جایی که "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو طی یک سخنرانی کلیدی نقشه راه ائتلاف در بحران اوکراین، سوریه، افغانستان و روابطش با روسیه را مطرح کرد.

بنابر صفحه فیس بوک وزارت خارجه اوکراین، این قطعنامه ناتو درباره اوکراین بر ضرورت تلاش‌های دیپلماتیک برای حل درگیری با روسیه تاکید می‌کند. این قطعنامه از کشورهای عضو ناتو می‌خواهد تا اقدامات خود برای کمک به اوکراین را با افزایش همکاری‌های سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، مالی و تجهیزاتی و تخصصی مضاعف کنند.

این ائتلاف نظامی از آتش بس جدید ماه سپتامبر بین گروه‌های مختلف شرق اوکراین به عنوان گامی مهم استقبال اما تاکید کرد، این اقدام نباید به تمامیت ارضی مناطق اوکراین یا حق سلب نشدنی آن در تصمیم گیری درباره جایگاهش در اروپا صدمه بزند.

اوکراین سال گذشته از معاهده کشورهای غیرعضو خارج شد و راه را برای عضویت در ناتو همراه کرد؛ اقدامی که انتقاد روسیه و سایر کشورها را برانگیخت.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین متعهد شده که در صورت حمایت از سوی اکثر کشورهای عضو ناتو مجددا درخواست عضویت خود را مطرح کند.

انتهای پیام

کد N988508

وبگردی