آفتاب

پرواز هواپیماهای روسیه در حریم هوایی اوکراین از 25 اکتبر ممنوع شد

پرواز هواپیماهای روسیه در حریم هوایی اوکراین از 25 اکتبر ممنوع شد

وزارت زیرساخت اوکراین اعلام کرد، کی‌یف تصمیم گرفته از 25 اکتبر (3 آبان) به بعد جلوی پرواز همه شرکت‌های هوایی روسیه در حریم هوایی اوکراین را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت زیرساخت اوکراین در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد: اداره هوانوردی دولتی اوکراین تصمیم گرفته تا به طور کامل سفر هوایی با روسیه را به حال تعلیق درآورد.

براساس این بیانیه این اقدام دولت اوکراین در پاسخ به اقدام مسکو در ماه گذشته میلادی که همه پروازهای شرکت‌های هوایی اوکراین را در حریم هوایی‌اش ممنوع کرد، انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه توضیحی به ما درخصوص دلیل این محدودیت‌های پروازی علیه شرکت‌های هوایی اوکراین ارائه نداده است.

کی‌یف در تاریخ 25 سپتامبر اعلام کرد که تصمیم گرفته حریم هوایی خود را به روی 25 شرکت هوایی روسیه در چارچوب محدودیت‌های دولت اوکراین علیه 105 شرکت روس ببندد.

سه روز بعد از آن دولت روسیه نیز اعلام کرد که همه شرکت‌های هوایی اوکراین از 25 اکتبر به بعد از پرواز در حریم هوایی روسیه ممنوع شدند و این تلافی اقدامات کی‌یف بوده است.

انتهای پیام

کد N988487

وبگردی