آفتاب

ترامپ: کره‌جنوبی بابت تدابیر دفاعی آمریکا باید پول بیشتری بدهد

ترامپ: کره‌جنوبی بابت تدابیر دفاعی آمریکا باید پول بیشتری بدهد

ایسنا نوشت: کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، به باور وی کره‌جنوبی باید پول بیشتری به آمریکا از بابت حفاظتی که از این کشور دریافت می‌کند، بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دونالد ترامپ"، کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا اظهار کرد: سئول هزینه ناچیزی به آمریکا از بابت حفاظتی که از این کشور دریافت می‌کند و همچنین حفظ سربازان آمریکایی در این کشور به نسبت هزینه‌های خود آمریکا برای این طرح پرداخت می‌کند.

ترامپ در سخنانی در جریان کمپین انتخاباتی خود در منطقه نیوهمپشایر به اظهارنظر یکی از شرکت‌کنندگان در سخنرانی‌اش پاسخ داد.

این فرد به ترامپ گفت: نباید ادعا کرد سئول از بابت دریافت تدابیر دفاعی از آمریکا پولی پرداخت نمی‌کند چراکه سال گذشته میلادی به میزان 880 میلیون دلار به آمریکا از بابت استقرار سربازان آمریکایی در خاک خود پول داده است. با این حال ترامپ در جواب وی گفت: این پول پرداخت شده در مقایسه با هزینه‌های واقعی این کار ناچیز است.

وی در همین حال اتهام‌های مشابهی را به آلمان و ژاپن وارد کرد.

ترامپ گفت: این دو کشور بسیار ثروتمند هستند اما ما از آلمان دفاع می‌کنیم. از ژاپن دفاع می‌کنیم. از کره جنوبی دفاع می‌کنیم و از خیلی کشورهای دیگر دفاع می‌کنیم اما پول ناچیزی دریافت می‌کنیم. ما واقعا هیچ چیز از بابت اقداماتمان دریافت نمی‌کنیم و پول پرداخت شده پول کمی است. این کسری از چیزی است که ما هزینه می‌کنیم. یک کسر خیلی کوچک.

دونالد ترامپ همچنین بار دیگر سئول را هدف اتهام‌زنی قرار داد و گفت که این کشور از بابت دفاع خود متکی به آمریکاست اما در ازای استقرار حدود 28 هزار سرباز آمریکایی در خاک کشورش به کاخ سفید هیچ چیز پرداخت نمی‌کند.

با این حال برخی تحلیلگران کره‌جنوبی گفتند که ترامپ در این سخنانش سیاست دفاعی آمریکا و ژئوپلتیک را نادیده می‌گیرد. آنها یادآور شدند در سال 2014 واشنگتن و سئول یک پیمان دو جانبه اشتراک هزینه جدید امضا کردند که براساس آن سئول پذیرفت برای حفظ سربازان آمریکایی در خاک کره‌جنوبی در سال 2014، 886 میلیون دلار پول پرداخت کنند.

49261

کد N988459

وبگردی