آفتاب

خراطی، تکنیکی برای کاربردی کردن صنایع چوبی

خراطی، تکنیکی برای کاربردی کردن صنایع چوبی

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی استان ایلام گفت: صنایع چوبی یکی از رشته‌های هنری است که به شکل بسیار بدیل و هنرمندانه روی چوب صورت می‌گیرد و تولید انواع صنایع‌دستی با استفاده از چوب از دیرباز تاکنون بخصوص باتکنیک خراطی برای مصارف کاربردی به انجام رسیده است.

«کیومرث احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با سازمان بهزیستی آزمون پایان دوره رشته آموزشی صنایع چوبی در محل مرکز توانبخشی شمیم کوثر با حضور 15 نفر از هنرآموزان برگزار شد.

وی گفت: صنایع چوبی یکی از رشته‌های هنری است که به شکل بسیار بدیل و هنرمندانه روی چوب صورت می‌گیرد و تولید انواع صنایع‌دستی با استفاده از چوب از دیرباز تاکنون بخصوص باتکنیک خراطی برای مصارف کاربردی به انجام رسیده است.

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی و گردشگری استان ایلام با بیان این‌که به‌دنبال پاسخویی به سلایق مختلف طرح ارائه آموزش‌های گوناگون نظیرریزه کاری و نازک کاری چوب، منبت و کنده‌کاری، مشبک‌کاری، خاتم‌کاری، معرق‌کاری و حجم‌سازی، پیکرتراشی در دستورکار قرار گرفته است، تصریح کرد: هم‌اکنون خوشبختانه عده‌ی کثیری از جوانان اینگونه مهارت‌ها را فراگرفته و با ایجاد کارگاه‌های تولید زمینه اشتغال آنان فراهم آمده است .

انتهای پیام

کد N988450

وبگردی