آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

راه‌اندازی جایگاه زیارت خانوادگی در حرم حضرت معصومه(س)

راه‌اندازی جایگاه زیارت خانوادگی در حرم حضرت معصومه(س)

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)،‌ از راه‌اندازی جایگاه زیارت خانوادگی در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)،‌ از راه‌اندازی جایگاه زیارت خانوادگی در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در مراسم رونمایی از نزدیک‌ترین مکان به مضجع نورانی حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: خدا را شاکریم در روزهای پایانی ولایت و ذی الحجه و آغاز سال قمری در ماه محرم توفیقی دست داد تا با همت آستان مقدس در قسمت‌های مختلف شاهد یکی دیگر از فعالیت‌ها در جهت رفاه حال زائران و مهمانان ارجمند باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) از 3 امام معصوم(ع) این جمله به زائران و محبین القاء شده که هر کس آن جناب را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این مکان شریف چنین ظرفیت و استعدادی دارد که برای زائرین وسیله بهشت را فراهم کند و بهشت را برایشان مقرر کند وظیفه خدمت‌گزاران این آستان است تا راه رسیدن به بهشت و زیارت حضرت معصومه(س) را تسهیل کند تا زائران از طرق معقول و مشروع استفاده کنند.

سعیدی عنوان کرد: سال‌ها قبل وقتی در حرم مطهر توسعه‌ای ایجاد شد مکانی شناسایی شد که نزدیک‌ترین جا به مضجع شریف آن حضرت در دید کارشناسان معرفی شد ولی فرصت نشد تا این کار قبلا انجام شود و زمانی که تولیت حرم، آیت الله مسعودی حضور داشتند این مکان شناسایی شده بود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها در خدمت به زائرین این بود که حرم به صورت شبانه روزی شد همچنین به لحاظ مکانی این نقطه شریف احیا شد و توسط متفکرین و متخصصین و خدمت‌گزاران با مدیریت معاونت اجرایی و مهندس محمود نژاد این کار به انجام رسید که شاهد افتتاح آن هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امید است ثواب زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) به همه خدمت‌گزاران برسد و زائران با دعای خیر ما را در جهت توفیق بیشتر در خدمت رسانی یاری کنند.

وی در مورد فاجعه منا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نهیبی که به عربستان زد در واقع اقتدار ایران در سطح جهان اسلام را ثابت کرد تا غیرت دیگر کشورهای اسلامی نیز نمودار شود این سخنان موجب شد که کشورهای اسلامی نیز به این فاجعه دردناک اعتراض کنند و خواستار بازگشت زائران از دست رفته خود از عربستان سعودی شوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه جهان اسلام در خواب فرو رفته است و در بین دولتمردان جهان اسلام، تنها یک مرد بیدار است که رهبر انقلاب اسلامی هستند،‌ معظم له همواره از ملت طرفداری کردند و امروز نیز شاهد بودیم که کشورهای اسلامی دیگر نیز با غیرتی که جمهوری اسلامی ایران نشان داد، به غیرت آمدند و بیدار شدند که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

کد N988427

وبگردی