آفتاب

330 هزار قبضه سلاح در دست یهودیان و نگرانی فلسطینی‌ها

330 هزار قبضه سلاح در دست یهودیان و نگرانی فلسطینی‌ها

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به جرگه مسئولانی پیوست که از شهرک‌نشین‌های یهود می‌خواهند تا در خیابان‌ها سلاح در دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: دستگاه امنیتی اسرائیل بر هم خوردن زندگی در اسرائیل را تحمل نخواهد کرد. ما در هفته‌های اخیر با موجی از تروریسم علیه شهروندانمان مواجه شده‌ایم که برای یک بار دیگر ثابت کرد که طرف‌هایی که اطراف ما هستند، همچنان حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند. ما درخصوص امنیت شهروندان اسرائیل هیچ معامله‌ای را نمی‌پذیریم و با موج تروریسم با مشت آهنین برخورد خواهیم کرد.

نیر برکات، شهردار قدس غربی و وزیران و نمایندگان از گروه‌های تندرو راست‌گرا نیز این سخنان را تکرار کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به صورت غیرمستقیم این مساله را تایید کرد و گفت: من دستور داده‌ام تا مشت آهنین علیه "تروریست‌ها تشدید شود." و هر کس که چاقویی در دست بگیرد و با آن جان شهروندان ما را تهدید کند، سرنوشتش مرگ است.

این دعوت به کشتار فلسطینی‌ها خشمی را در محافل متعددی از جمله فراکسیون‌ نمایندگان عرب اسرائیل در پارلمان رژیم صهیونیستی برانگیخته است، اسامه السعدی،‌ یکی از این نمایندگان در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که این دعوت برای حمل سلاح دعوت آشکاری برای کشتن فلسطینی‌ها است. بسیار دیده‌ایم که پلیس اسرائیل افرادی را که دست به عملیات می‌زنند، می‌کشد، در حالی که می‌تواند آنها را بازداشت کند.

طبق آمار وزارت داخلی رژیم صهیونیستی در سال 2013،‌ 330 هزار قبضه سلاح میان غیرنظامیان اسرائیل پخش شده است که 157 هزار قبضه سلاح در دست شهروندان عادی است. این تعداد شامل سلاح‌هایی که در اختیار نیروهای پلیس و سازمان جاسوسی و ارتش است، نمی‌شود. همچنین شامل سلاح‌های بدون مجوز نمی‌شود.

دعوت برای حمل سلاح باعث نگرانی نهادهای فعالیت اجتماعی شده است، چرا که آنها معتقدند که این امر فاجعه‌ای را در اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N988423

وبگردی