آفتاب

وزیر خارجه فلسطین: اسرائیل به دنبال افزایش درگیری‌هاست

وزیر خارجه فلسطین: اسرائیل به دنبال افزایش درگیری‌هاست

ایسنا نوشت: با بالا گرفتن خشونت‌ها در بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه وزیر امور خارجه فلسطین تاکید کرد که نتانیاهو به دنبال بدتر کردن اوضاع و آغاز انتفاضه سوم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در وین اتریش به خبرگزاری فرانسه گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دنبال آغاز انتفاضه سوم است. او می‌خواهد از مشکلاتی که با آنها در صحنه دیپلماتیک و سیاسی مواجه است فرار کند؛ صحنه‌ای که به طور کامل در آن شکست خورده است.

وزیر امور خارجه فلسطین ادامه داد: نتانیاهو اشتباه بزرگی را با نقض وضعیت کنونی در مسجدالاقصی که یکی از مهمترین مراکز مسلمانان محسوب می‌شود مرتکب شده است. بیش از دو هفته است که این مکان مقدس صحنه درگیری‌های شدید میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌هاست.

وزیر امور خارجه فلسطین هشدار داد: نخست وزیر اسرائیل در حال افزایش درگیری‌های سیاسی با فلسطینی‌هاست در حالی که همواره می‌تواند بهترین راه حل را برای پایان این ناآرامی‌ها بیابد اما به خشونت دامن زده است.

این مقام مسئول فلسطین از اسرائیل خواست تا براساس قوانین بین المللی رفتار کند در غیر این صورت درگیری‌ها همچنان ادامه خواهد یافت و بحران ادامه می‌یابد.

ناآرامی در بیت المقدس اول اکتبر سال جاری میلادی آغاز شد. اظهار نظرهای ریاض المالکی پیش از مراسم به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین برفراز دفتر سازمان ملل در وین و پس از به اهتزاز درآمدن آن در مقر سازمان ملل در نیویورک در اول اکتبر مطرح شد.

مجمع عمومی سازمان ملل 10 سپتامبر سال جاری میلادی به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین و واتیکان برفراز سازمان ملل رای داد.

49261

کد N988353

وبگردی