آفتاب

درخواست وکیل‌ «بابک زنجانی» برای ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری

درخواست وکیل‌ «بابک زنجانی» برای ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری

وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: تقاضای موکلم مبنی بر ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری ذی‌صلاح در امور بانکی به ویژه امور بانکی بین‌المللی را به دادگاه ارایه دادم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: ارائه این درخواست به این دلیل بود که موضوع توسط کارشناسان مستقل و بی طرف جهت احراز واقعیت بررسی شود.

وی گفت: به دلیل ذی‌نفع بودن بانک مرکزی، نظرات کارشناسان بانک مرکزی مورد استناد در کیفرخواست نیست.

کوهپایه‌زاده درباره اینکه آیا جلسات بعدی دادگاه موکلش به صورت علنی برگزار می‌شود؟ گفت: از آنجا که اصل بر برگزاری دادگاه به صورت علنی است و سه جلسه نیز علنی برگزار شد، قاعدتا ادامه دادگاه هم به صورت علنی خواهد بود، مگر اینکه دادگاه برگزاری ادامه جلسات را به صورت غیرعلنی اعلام کند.

به گزارش ایسنا، سه جلسه برای رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در تاریخ‌های 11، 12 و 13 مهر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای مدافع متهمان، وکلای شکات و برخی بستگان متهمان به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسات، کیفرخواست سه متهم پرونده از سوی نماینده دادستان قرائت شد و در نهایت پس از پایان قرائت کیفرخواست، قاضی صلواتی ضمن موافقت با تقاضای استمهال وکلای متهمان مبنی بر مطالعه پرونده، تاریخ برگزاری جلسه بعدی دادگاه را 9 آبان ماه اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N988308

وبگردی