آفتاب

بازتاب تصویب «برجام» در مجلس در رسانه‌های خارجی

بازتاب تصویب «برجام» در مجلس در رسانه‌های خارجی

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک را به تصویب رساند. این رویداد در رسانه‌های خارجی بازتاب داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پارلمان ایران امروز توافق هسته‌ای تاریخی را که در ماه ژوییه میان ایران و گروه 1+5 در وین حاصل شده بود، مورد تایید قرار داد، این امر سبب شد تا بحث درباره این توافق در این کشور پایان یابد و راه برای آغاز رسمی اجرای توافق هموار شود.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با 161 رای موافق در برابر 59 رای مخالف و 13 غایب در پارلمان ایران به تصویب رسید.

خبرگزاری رویترز نیز ضمن اعلام این خبر گزارش داد: پارلمان ایران روز سه‌شنبه توافقی را که ماه ژوییه میان تهران و قدرت‌های جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و چگونگی رفع تحریم‌های بین‌المللی حاصل شد، تصویب کرد و در عین حال چارچوب سفت و سختی را برای بازرسی‌های بین المللی از تاسیسات نظامی ایران خواستار شد.

متن این توافق امروز در نشست علنی مجلس با 161 رای تصویب شد.

همچنین شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی گزارش داد: توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روز سه‌شنبه در پارلمان ایران با 161 رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید. هر چند این کشور تاکید کرده است که بازرسان بین‌المللی تنها یک دسترسی محدود به سایت‌های نظامی خواهند داشت.

توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد اجازه لغو تحریم‌های ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور را می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با تصویب یک قطعنامه توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار داده است که رفع تحریم‌ها را تضمین می‌کند.

انتهای پیام
کد N988282

وبگردی