آفتاب

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با ولایتی دیدار کرد

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با ولایتی دیدار کرد

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی مسائل منطقه پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یان الیاسون طی سفر خود به تهران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس عراقچی، ظریف و تعداد دیگری از مسئولان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار صبح امروز خود با ولایتی با اشاره به دیدارهایش در ایران گفت: تاکنون ٢٥ بار به ایران سفر کرده‌ام. روابط بین ایران و سازمان ملل دوستانه و بر اساس اعتماد شکل گرفته است. این سفر همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل انجام شد.

الیاسون ادامه داد: ایران شریک بسیار مهمی برای سازمان ملل است و پس از توافق هسته‌ای زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها به وجود آمده است.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تنش‌ها در منطقه افزود: در حال حاضر منطقه با بحران های بسیاری مواجه است؛ به همین دلیل باید برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و تمام تلاش های خود را برای ایجاد صلح مصروف کنیم.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: روابط ما با سازمان ملل صمیمانه بوده است، ولی باید تاکید کنم که متأسفانه تنش ها در سوریه، یمن، عراق و برخی کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از بیش از٨٠ کشور دنیا تروریسم در منطقه حضور دارد و تعداد زیادی به عنوان گروه‌های افراطی از کشورهای مختلف با دولت های قانونی در حال جنگ هستند؛ به خصوص در سوریه و عراق، تروریست ها با از بین بردن آثار تمدن و تاریخ، باعث صدمات جبران ناپذیری شده اند، مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد و در یمن هم سعودی ها با بمباران مناطق غیر نظامی و بناهای تاریخی زیر ساخت های اساسی این کشور را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: من به آینده همکاری ها با سازمان ملل خوشبین هستم و به اعتقاد ما جنگ در یمن و سوریه باید به سرعت خاتمه یابد. در این مسیر هر آنچه در توان داریم باید برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.

انتهای پیام

کد N988270

وبگردی