آفتاب

علی عبدالله صالح: هرگز تسلیم نخواهیم شد/هیچ کارشناس یا سلاح ایرانی در یمن وجود ندارد

علی عبدالله صالح: هرگز تسلیم نخواهیم شد/هیچ کارشناس یا سلاح ایرانی در یمن وجود ندارد

رئیس‌جمهور پیشین یمن ضمن درخواست از عربستان برای توقف حملات تجاوزکارانه خود تاکید کرد: یمنی‌ها هرگز تسلیم نخواهند شد و عربستان باید این مسئله را خوب درک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: من از پیشروی ائتلاف عربستان و نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در عدن احساس نگرانی نمی‌کنم. عدن را اشغال کردند و بعدا مثل بریتانیایی‌ها از آن خارج خواهند شد. مردم یمن قادر به رویارویی با آنها هستند.

وی گفت: من خواهان برگزاری مذاکرات برای پایان دادن به جنگ یمن هستم. ما با فرستاده سازمان ملل به یمن با سند 10 بندی در مسقط برای پایان درگیری‌ها موافقت کردیم اما ائتلاف مخالفت کرد. بعد این سند را به هفت بند کاهش دادیم. ما و انصارالله آن را قبول کردیم اما ائتلاف هنوز آن را قبول نکرده است؛ به این دلیل که آن‌ها تنها زبان تفنگ و جنگ را می‌فهمند.

صالح افزود: ما آماده پایبندی به سند هفت بندی هستیم که از جمله بندهای آن عقب نشینی از تمامی شهرهای یمن است تا ارتش و مقامات محلی و دستگاه امنیتی کنترل اوضاع را در دست بگیرند اما شرط ما برای اجرای این سند توقف حملات عربستان، پایان محاصره و عقب نشینی ائتلاف از یمن است.

وی تصریح کرد: ما تنها تسلیم خالق یکتا خواهیم بود و تنها در برابر او سر خم می‌کنیم نه هیچ کس دیگری. عربستان باید این مسئله را خوب درک کند. باید جنگ را متوقف کند.

صالح ضمن اشاره به اینکه وی چندین پیشنهاد از سوی آمریکا را برای خروج از صنعاء رد کرده است، گفت: من هرگز صنعاء را ترک نخواهم کرد حتی اگر ائتلاف آن را اشغال کند باز هم در صنعاء خواهم ماند.

صالح گفت: منصور هادی از داعش حمایت می‌کند تا با حوثی‌ها و یگان‌های نظامی در عدن بجنگند. او مسئولیت کامل کشته شدن سربازان اماراتی را برعهده دارد. داعشی‌ها اول در ابین و حضرموت محاصره بودند اما هادی آن‌ها را وارد عدن کرد تا با حوثی‌ها بجنگند.

وی هرگونه حضور ایران در یمن را رد کرد و گفت: هیچ گونه سلاح یا کارشناس ایرانی در یمن وجود ندارد.

صالح درباره حملات هوایی روسیه در سوریه علیه داعش نیز گفت: چگونه می‌توانیم بگوییم که روسیه مداخله می‌کند اما آمریکا، غرب و کشورهای عربی علیه سوریه به مداخله نمی‌پردازند؟! حضور نظامی روسیه در سوریه بنا به درخواست مشروع بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است و اسد حق دارد که خواهان مداخله روسیه شود همانطور که عربستان، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را برای مقابله با سوریه گردهم آورد، داعشی‌ها را در سوریه به پول و سلاح مجهز کرد و برای ضربه زدن به مردم سوریه با ترکیه هماهنگ شد.

انتهای پیام

کد N988130

وبگردی