آفتاب
نکو در گفت‌وگو با ایسنا:

همه باید به رای مثبت مجلس به کلیات طرح برجام احترام گذارند

همه باید به رای مثبت مجلس به کلیات طرح برجام احترام گذارند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر لزوم تمکین نمایندگان مخالف طرح برجام به رای مجلس گفت:‌ مجلس امروز با کلیات طرح مربوط به نحوه اجرای برجام به جامعه این پیام را داد که نمایندگان مستقل عمل می‌کنند و تحت تاثیر جریانات و جوسازی‌های سیاسی قرار نمی‌گیرند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه همه نمایندگان باید در مجلس باید به قانون احترام بگذارند گفت: عملی فراتر از قانون و نادیده گرفتن آیین نامه به معنای قانون گریزی است.

وی توضیح داد: طبق قانون نمایندگان می‌توانند طرحی را تهیه و ارائه کنند و سپس در صحن علنی و بعد از اظهار نظر مخالفان و موافقان رای‌گیری در مورد آن طرح انجام شود اگر آن طرح توانست اکثریت آرا را کسب کند وارد مرحله تبدیل به قانون می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: با در نظر گرفتن این روند قانونی دیگر نیازی به سر و صدای خارج از قاعده در مجلس نیست. همه باید بپذیرند که اکثریت مجلس به یک فوریت و کلیات طرح مربوط به نحوه برجام رای دادند و باید به این رای احترام بگذارند.

نکو با بیان اینکه حدود 140 نماینده امروز به طرح برجام رای مثبت دادند گفت:‌ این رای حاوی این پیام به جامعه است که نمایندگان مستقل عمل می‌کنند و تحت تاثیر جریانات و جوسازی‌های سیاسی قرار نمی‌گیرند به عبارت دیگر نمایندگان به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیام دیگر رای مثبت مجلس به کلیات برجام شنیدن صداهای مختلف است توضیح داد: مجلس نیز با این رای نشان داد که تنها صدای مخالفان را نمی‌شنود و صدای موافقان برجام نیز شنیده می‌شود؛ چرا که تصویب جزئیات طرح برجام دست دولت را برای اجرای برنامه‌هایش بیشتر باز می‌کند.

این عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت با تاکید بر اینکه عدم تمکین به رای اکثریت مجلس از سوی نمایندگان اقلیت به معنای زیر پا گذاشتن قانون است گفت: نمایندگان بر اساس تشخیص و مطالعات به کلیات طرح برجام رای مثبت دادند که مجلس باید به این رای احترام بگذارد.

نکو در ادامه با بیان اینکه طرح برجام از طرف نمایندگان تهیه شده است توضیح داد: این طرح مرتبط با برجام بود، ولی خود برجام نیست موضوعی که باید در مورد آن شفاف سازی صورت گیرد چون برخی با تبلیغات و بزرگنمایی در رسانه ها این طور مطرح می‌کنند که این طرح خود برجام است که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوعی که حتی در تماس ها و پیامک ها نیز به نمایندگان گفته می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح حاوی پیشنهادات و تکالیفی برای دولت است تا بتواند برنامه‌اش را پیش ببرد طرحی که در جهت رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در خصوص روند اجرای برجام است.

نکو در پایان گفت: در این طرح تاکید بر این شده که اگر گروه1+5 بخواهد به تعهداتش عمل نکند دولت دستش برای انجام اقدامات مقابله به مثل باز است. همچنین در خصوص تحریم‌ها و حفاظت از مراکز نظامی نیز به صراحت و روشن صحبت شده است.

انتهای پیام

کد N987954

وبگردی