آفتاب

حمایت اتحادیه اروپا از "مخالفان میانه‌رو" در سوریه

حمایت اتحادیه اروپا از "مخالفان میانه‌رو" در سوریه

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای بر ضرورت یافتن راهکاری دائمی برای حل مناقشات سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا پس از نشست خود با محوریت آخرین تحولات سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، در شرایط کنونی امکان دستیابی به صلحی پایدار در سوریه وجود ندارد و این امکان تا زمانی که آرزوها و رنج‌های تمامی افراد در جامعه سوریه مورد توجه قرار گیرد، محقق نخواهد شد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تاکید کردند، تنها از طریق فرایند سیاسی تحت رهبری سوریه است که می‌توان مسائل این کشور را در قالب حرکت به سوی گذاری مسالمت‌آمیز و همه‌جانبه حل کرد. آن‌ها همچنین بر اجرای توافق‌های به عمل آمده در ژنو برای بازگرداندن ثبات به سوریه تاکید کردند.

در بیانیه روسای دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه به حمایت خود از آنچه اپوزیسیون میانه‌رو خوانده شده، ادامه خواهد داد. در عین حال، اتحادیه اروپا بر اهمیت مقابله با افراط‌گرایی در سوریه تاکید نموده است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در خصوص حملات هوایی روسیه علیه داعش نیز مدعی شدند که اقدام طرف روسی از هدف قرار دادن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی پافراتر گذاشته و شامل حمله به اپوزیسیون میانه‌رو نیز می شود که این موضوع مایه نگرانی است و نباید ادامه پیدا کند. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده‌اند که تعرض روسیه به تمامیت ارضی کشورهای دیگر باید هرچه سریع‌تر متوقف شود. اتحادیه اروپا از طرف روسی خواسته است توجه بیشتری بر اهداف مشترک مبنی بر یافتن راهکار سیاسی برای مناقشات داشته باشد.

انتهای پیام

کد N987940

وبگردی