آفتاب
رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران مازندرانی:

اعلام مصوبات دولت برای استان مازندران

اعلام مصوبات دولت برای استان مازندران

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه دولت برای پس از برجام برنامه دارد، گفت: در پایان سفر استانی 991 میلیارد تومان اعتبار به استان مازندران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه دوشنبه در پایان نشست شورای اداری استان مازندران در جمع خبرنگاران گروهی حاضر شد و به سوالات پنج نفر از خبرنگاران استان که به قید قرعه‌ انتخاب شده بودند پاسخ داد.

روحانی در این نشست با اعلام دستاوردهای سفر استانی به مازندران با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی برای استان مازندران در طرح‌های استانی و ملی اتخاذ شده است، عنوان کرد: برای سه جاده اصلی تهران به مازندران اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در سال 94 جاده فیروکوه، 95 محور هراز و 96 فاز اول جاده چالوس و اصلاحات آن که شامل 60 کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی نیز در سخنرانی عمومی اعلام کردم و در شورای اداری نیز تشریح شد، یادآور شد: برای بخش راه‌های استان مانند احداث جاده‌ها و تقاطع‌های غیرهم سطح اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطح و اصلاح 700 آببندان، پروژه‌های عمرانی شهری نظیر زباله سوزها و فاضلاب شهری نیز مصوبات خوبی تصویب شده است، تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز اقدامات مهمی انجام شده است به ویژه باری احداث گلخانه‌ها با اعتبار صندوق توسعه ملی اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

رئیس دولت با تاکید بر اینکه تجهیز 35 هزار هکتار از شالیزارها در سال 95 و 94 نیز تحول بزرگی در کشاورزی مازندران ایجاد می‌کند، افزود: امروز در زمینه گردشگری یک طرح خوب نیز افتتاح شد و طرح‌های فراوانی با اعتباری بیش از 25میلیارد تومان در اختیار استان قرار می‌گیرد.ر

رئیس‌جمهور به تفاهم‌نامه اکتشاف معادن استان هم اشاره کرد که در زمینه اشتغال استان تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه دغدغه تمامی استانداران در سفرهای استانی اشتغال بوده است، یادآور شد: یکی از اهداف برجام نیز با برنامه پس از برجام ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید بود که امیدواریم با این امر شاهد توسعه در کشور باشیم.

وی با اعلام اینکه برای مازندران 45 پروژه تعریف شده است که همگی در تهران مورد بررسی قرار گرفته و مطالعه شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها زمان زیادی برای برنامه‌ریزی و مطالعه طی کرده‌اند و از استاندار و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه کمک گرفته شده است.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: در سفر استانی به مازندران برای مجموع 45 پروژه، 991 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره قطعی هر ساله گاز در مازندران و تلاش برای انتقال گاز از استان سمنان از مسیر دامغان به مازندران نیز با بیان اینکه هر ساله در زمستان به دلیل مصرف زیاد گاز در کشور مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر فازهای جدید از انرژی وارد مدار شده است که در حوزه گازی روزانه 120 میلیون مترمکعب گاز به مدار افزوده شد که از این رو امسال در زمینه قطعی گاز مشکلات کمتری خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه دولت گازرسانی به روستاها را در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کند گازرسانی به روستاها تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد و 98 درصد این پروژه‌ها عملیاتی شود، افزود: در زمینه گاز دولت تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است.

دستور پرداخت سریع خسارت‌های باد و طوفان به مازندران از سوی روحانی

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جبران خسارت برف، طوفان و سیل در مازندران که بخش کشاورزی استان خسارت‌های زیادی وارد کرده است، عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که متاسفانه تگرگ و توفان خسارت‌های زیادی به مازندران وارد کرد و در گذشته نیز این خسارت‌ها به دلیل شرایط جوی ایجاد شده بود به همین دلیل به استاندار مازندران دستور پیگیری در این زمینه داده شده است.

وی افزود: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز درخواست می‌کنیم سریعا این خسارت‌ها را برآورد کرده و اعتبارات آن را تصویب کند و برای کسانی که در این زمینه خسارت دیدند اقدام سریع صورت گیرد.

کارکرد مناطق آزاد تغییر کرده است

رئیس دولت یازدهم در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری گردشگری در مازندران با اشاره به اینکه دستور از ابتدای دولت داده شد که هر استانی در این زمینه منطقه آزاد تقاضایی دارد گزارشی درباره تاثیرگذاری این مناطق بر صادرات به رئیس‌جمهور ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزادی که در استان‌ها وجود دارد کارکرد خوبی دارند اما مبنای بسیاری از این مناطق بر واردات بوده است، عنوان کرد: منطقه آزاد بر این منطقه قرار داده شده است که مثلا خودروی خارجی وارد شود و عملا منطقه آزاد تبدیل به مکان‌هایی برای اشتغال غیرمولد شده است.

روحانی با اعلام اینکه اگر ایجاد منطقه آزاد بر این مبنا باشد که تولید و صادرات غیرنفتی در آن دنبال شود مناسب است، گفت: در این زمینه هنوز درخواستی از مازندران صورت نگرفته است اما امشب در شورای اداری نیز این امر مطرح شد که خواستیم بررسی شود و امیدواریم به نتیجه برسد.

دولت به دنبال وارد نکردن برنج است

وی با اعلام اینکه دولت تلاش دارد که تا جایی که ضرورت ندارد جلوی واردات گرفته شود، گفت: در این زمینه وزارت‌خانه‌های تصمیم گیر نیز معمولا اصرار دارند اگر موردی به تولید داخلی صدمه می‌زند انجام نشود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفانه قاچاق در کشور وجود دارد که از برخی مناطق مانند بازارچه‌های مرزی صورت می‌گیرد، یادآور شد: امیدواریم وضع محصول و کشاورزی خوب باشد تا نیازی به واردات در کشور نباشد.

انتهای پیام

کد N987917

وبگردی