آفتاب
امیرعبداللهیان:

ایران از مذاکرات میان طرف‌های یمنی استقبال می‌کند

ایران از مذاکرات میان طرف‌های یمنی استقبال می‌کند

یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین امیرعبداللهیان ضمن اعلام استقبال تهران از ابتکار سیاسی دیمیستورا برای حل سیاسی بحران سوریه ، خاطرنشان کرد: هر طرحی که با واقع‌بینی همراه بوده و مؤلفه‌های اساسی شامل مردم سوریه، رهبری سوریه و مبارزه جدی با تروریسم را مورد امعان نظر داشته باشد، جامع تر و کارآمدتر خواهد بود.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن می‌باشد و ما از مذاکرات میان طرف‌های یمنی استقبال می‌نمائیم.

الیاسون نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی در بحران‌های منطقه ، از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در تعامل نمایندگان دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه و یمن تقدیر کرد و خواستار افزایش تلاش همه طرف‌ها برای کمک به حل سیاسی بحران در این دو کشور شد.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل ، همچنین بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی و توافقی میان همه طرف‌های یمنی و شروع هرچه سریع تر گفت‌وگوها تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N987849

وبگردی