آفتاب

از خیرمقدم هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل به فارسی تا سخنان عراقچی به انگلیسی

از خیرمقدم هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل به فارسی تا سخنان عراقچی به انگلیسی

ایرنا نوشت: بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد امروز در حالی برگزار شد که هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در ابتدای این مراسم به زبان فارسی به حضار خیر مقدم گفت و سید عباس عراقچی به انگلیسی سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مجموعه مرکز آموش و پژوهش های بین الملل وزارت امور خارجه آغاز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران به زبان فارسی به شرکت کنندگان خیر مقدم گفت و اظهارداشت که در مراسم امروز نخستین جملاتم را به زبان زیبای فارسی می گویم و بقیه را به انگلیسی بیان می کنم.
این جملات گری لوییس به زبان فارسی با تشویق حضار همراه شد.
**تقدیر قائم مقام بان کی مون از سخنان فارسی گری لوییس
پس از گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد پشت تریبون رفت و از صحبت کردن گری لوییس به زبان فارسی تقدیر کرد و گفت شما زیبا به فارسی سخن گفتید ولی من نمی توانم به زیبایی شما به زبان فارسی سخن بگویم.
**سخنران سوم این مراسم سید عباس عراقچی معاون امورحقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بود، عراقچی با حضور در پشت تریبون گفت: به دلیل آن که آقای گری لوییس به زبان فارسی با حضار سخن گفت من هم با زبان انگلیسی با شما سخن می گویم.
**در این مراسم لوح هفتادمین سالروز بزرگداشت سازمان ملل متحد توسط یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل به دولت جمهوری اسلامی ایران اهدا شد که عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه به نمایندگی از دولت ایران این لوح را دریافت کرد.
**عراقچی در ادامه نمایشگاه عکس ها و اسناد تاریخی مربوط به همکاری میان ایران و سازمان ملل متحد را به همراه گری لوییس و یان الیاسون افتتاح کرد و سپس از این نمایشگاه عکس بازدید کردند.
**معاون وزیر امور خارجه در پایان در جمع خبرنگاران به سوال های آنان پاسخ گفت، از سوی دیگر یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد نیز همزمان نشست خبری برگزار کرد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

4949

کد N987824

وبگردی