آفتاب

احتمال لغو تجمع‌های انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق و حزب عدالت و توسعه ترکیه

احتمال لغو تجمع‌های انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق و حزب عدالت و توسعه ترکیه

حزب دموکراتیک خلق‌ ترکیه و همچنین حزب حاکم این کشور از احتمال لغو تجمع‌های انتخاباتی‌ خود در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام اول نوامبر در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نیز اعلام کرده تا روز جمعه گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌های انتخاباتی خود را لغو می کند.

آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد: این حزب بعد از انفجارهای روز شنبه در آنکارا لغو تمام راهپیمایی های انتخاباتی حزبش را در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در یکم نوامبر به دلیل نگرانی از نبود امنیت لازم بررسی می کند.

هم چنین به نوشته روزنامه تودی زمان ترکیه، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه امروز(دوشنبه) اعلام کرد که این حزب تصمیم گرفته است تا روز جمعه گردهمایی ها و راهپیمایی‌های انتخاباتی خود را در آستانه انتخابات یکم نوامبر پس از حادثه انفجار در آنکارا لغو کند و به جای این گردهمایی‌ها، راهپیمایی های ضد تروریسم برگزار کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ناکامی دولت ترکیه برای تامین امنیت در محدوده مکان گردهمایی روز شنبه در آنکارا گفت: اگر قصوری در تامین امنیت احساس شود، دولت در این باره اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

حادثه تروریستی روز شنبه بزرگترین حادثه در تاریخ ترکیه بوده است که نگرانی هایی را درباره تامین امنیت در آستانه انتخابات زودهنگام این کشور به وجود آورده است. وزیر کشور ترکیه اعلام کرده که پس از این حادثه تدابیر امنیتی در این کشور افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام

کد N987823

وبگردی