آفتاب
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

پرونده قضایی چهار کارخانه تولید آبلیمو بر روی میز دادگستری

پرونده قضایی چهار کارخانه تولید آبلیمو بر روی میز دادگستری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پرونده قضایی چهار کارخانه تولید آبلیمو بر روی میز دادگستری آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، مسلم نجفی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی غذا، تعداد واحدهای تحت نظارت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز را 3060 واحد عنوان کرد و گفت: 898 واحد تولیدی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و بسته بندی و 57 سردخانه و انبار نگه داری مواد غذایی و بهداشتی در استان فعالیت می کنند.

به گفته وی، آذربایجان شرقی قطب تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور است و توانسته رتبه اول تولیدات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در کشور را از آن خود کند.

وی تعداد واحدهای دارای شناسه نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز را 305 مورد اعلام کرد و گفت: در شش ماهه اول سال 94، بیش از 404 مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان انجام شده است و در سال 93، حدود 177 تن و در شش ماهه نخست سالجاری، 74 تن مواد غذایی نامناسب در استان معدوم شده است.

نجفی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور را یکی از مهمترین اولویت های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دانست و ابراز کرد: بر اساس ارزیابی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استان آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را از آن خود کرده است.

به گفته وی 528 داروخانه خصوصی، 44 داروخانه بیمارستانی و 43 شرکت پخش دارویی در استان فعالیت می کنند که در عرض یک سال و نیم گذشته، تعداد داروخانه های بیمارستانی از 28 مورد به 42 مورد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی ابراز کرد: مدیریت خوب دارو یکی از مهمترین نتایج و مزایای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه کمبود میانگین دارو در کشور، 20 قلم است، ابراز کرد: متاسفانه در سال 92، قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در ارتباط با تامین 320 قلم دارو، کمبود شدیدی در کشور احساس می شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به برخورد قانونی نهادهای متولی با کارخانجات متخلف تولید آب لیمو عنوان کرد: تشدید نظارت ها بر کارخانه های تولید آب لیمو در استان نیز از اولویت های ماست و در حال حاضر چهار کارخانه تولید آب لیمو از هفت کارخانه موجود، سیر قضایی خود را در دادگستری استان طی می کنند.

انتهای پیام

کد N987779

وبگردی