آفتاب

برگزاری هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران در سنندج

برگزاری هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران در سنندج

هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و اندیشمندان و صاحب نظران علم ژئوپلیتیک در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران، با حضور یحیی رحیم صفوی، رئیس این کنگره، استاندار کردستان، اندیشمندان علم ژئوپلیتیک و اساتید دانشگاهی در تالار مولوی دانشگاه کردستان آغاز شد.

دبیر این کنگره با اشاره به اینکه هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران با شعار «همدلی اقوام ایرانی، انسجام و اقتدار ملی» برگزار می شود، اظهار کرد: ما معتقدیم تمامی اقوام ایرانی در عرض یکدیگر قرار گرفته و در نقطه مقابل یکدیگر نیستند.

اسکندر مرادی افزود: امروزه در کشورهای خاورمیانه شاهد خشونت هستیم و این کشورها در آستانه تحول بزرگی قرار گرفته اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد کُردها و اقوام ایرانی تحقیقات زیادی در دانشگاه های معتبر ایران صورت گرفته است و وجه مشترک همه این تحقیقات این بوده که کُردها یک فرصت استثنایی برای ایران هستند.

دبیر هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران اعلام کرد: همه محققان با گرایش‌های مختلف فکری، براساس استدلات تاریخی و و قوم گرایانه بر این نکته اذعان دارند که کُردها فرصتی استثنایی برای ایران زمین هستند.

وی بیان کرد: در کشورهای دیگر، تنوع قومی یک تهدید محسوب می شود اما در ایران اینگونه نیست و گفتمان جامعه این بوده که کُردها یک فرصت برای کشور هستند.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه کردستان بخش لاینفکی از توسعه ایران است، ذکر کرد: هر بخشی از ایران توسعه نیابد قطعا بر توسعه کشور اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دیگر مناطق کُردنشین نیز فرصت خوبی برای امنیت کشور ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین دیگر کُردهای جهان و کردستان عراق نیز فرصت خوبی برای توسعه کردستان ایران هستند.

دبیر هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران یادآور شد: خوشبختانه گفتمان رسمی و گفتمان عُرفی و دیدگاه ملت ایران بر این است که کُردها بخشی از تاریخ و تمدن ایران زمین هستند.

لازم به ذکر است؛ هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران دو روز بوده که طی امروز و فردا سه‌شنبه در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام

کد N987748

وبگردی