آفتاب

آملی‌لاریجانی: تفسیرهای مادی‌گرایانه از واقعه عاشورا خبط واقعی است

آملی‌لاریجانی: تفسیرهای مادی‌گرایانه از واقعه عاشورا خبط واقعی است

رئیس قوه قضائیه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و با اشاره به تاثیرات عمیق واقعه عاشورا در حیات شیعیان و مسلمانان گفت: تفسیرهای مادی گرایانه از این واقعه و از شهادت اسرار آمیز امام حسین (ع)، خبط واقعی و اشتباه تاریخی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: محرم و مصائب اهل بیت، تاثیر عمیقی در حیات ما شیعیان و بلکه مسلمانان داشته است و دارد و حق است که ما عمق این تاثیر را درک کنیم و قدردان آن حماسه ها و رشادت‌ها باشیم.

وی گفت: حرمت ماه محرم را باید پاس بداریم و امیدواریم همان‌ طور که مردم شیعه و دوستدار اهل بیت همیشه اقامه عزا کرده‌اند امسال هم پرشورتر در مراسم، اقامه عزا کنند و از مواهب تقرب به اهل بیت علیهم السلام بهره‌ مند شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه واقعه عاشورا و مصائب وارد شده به اهل بیت در ایام عاشورا و پس از آن، حادثه ای طبیعی نبود، افزود:‌ ابعاد و پیام های این واقعه بسیار اسرارآمیز است.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به امر خدا حرکت می کردند و سکون و قیام و قعودش به امر خداوند بود.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین و یارانش پیام بزرگی برای شیعیان و آزادگان جهان داشته است افزود: اینکه شیعه عبارت است از عزت و استقامت در مقابل ظلم، ناشی از پیام عاشورا است.

رییس دستگاه قضا حیات سیاسی و فرهنگی شیعیان را به سبب بهره گیری از فرهنگ عاشورا خواند و گفت:‌ با این فرهنگ بود که شیعیان تحت فشار خلفا و دیگر مشکلات که از اطراف و اکناف داشتند از رشادت ها و شهادت‌ها دست نکشیدند.

آیت الله آملی لاریجانی ایستادگی حضرت زینب (س) مقابل یزید ملعون را ناشی از درک ابعاد معنوی و حقیقی عاشورا خواند و گفت: فهم این ابعاد با هر تفسیر ظاهری ممکن نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید حرکت اباعبدالله الحسین را فقط به منظور تشکیل حکومت تنزل داد و ما همه می‌ دانیم که اقامه حکومت عدل وظیفه است اما در واقعه عاشورا باید ابعاد عبودیت الهی را دید چرا که این حادثه عبودیت محض در برابر خداوند متعال بود.

انتهای پیام

کد N987634

وبگردی