آفتاب

داووداوغلو: با ایران و روسیه درباره سوریه گفت‌وگو می‌کنیم

داووداوغلو: با ایران و روسیه درباره سوریه گفت‌وگو می‌کنیم

نخست وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) گفت، داعش در مرکز تحقیقات ما درباره دو انفجار صورت گرفته در آنکارا است که باعث کشته شدن 97 تن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری ان.تی.وی گفت: حمله روز شنبه در ترکیه تلاشی برای نفوذ در نتایج انتخابات پارلمانی اول نوامبر سال جاری میلادی است و اگر ناکارآمدی امور امنیتی در خنثی کردن این دو بمب گذاری یافت شود، اقدامات لازم درباره آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا این دو حمله انتحاری بودند. تست‌های دی.ان.ای در حال انجام است. مشخص شده که چگونه این دو عامل انتحاری به محل انفجار وارد شدند. ما به افشای نام عاملان انتحاری نزدیک شده‌ایم که به یک گروه مربوط می‌شود. سه گروه که یکی از آنها داعش نیز است در راس گروه‌های مظنون قرار دارند؛ البته حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب انقلابی آزادی بخش خلق نیز جزو گروه‌های مظنون هستند.

نخست وزیر ترکیه همچنین به این مساله اشاره کرد که انتخابات پالمانی ترکیه در روز مشخص خود که همان اول نوامبر سال جاری میلادی است، برگزار می‌شود: "ما تحت هر شرایطی این انتخابات را برگزار می‌کنیم."

داووداوغلو در ادامه مصاحبه خود آورده است که ترکیه باید با روسیه و ایران برای یافتن راه حلی سیاسی درباره بحران سوریه به گفت‌وگو بپردازد اما نباید موضع سیاست خارجی مبنی بر مشروع دانستن دولت دمشق را بپذیرد.

وی هم‌چنین حملات هوایی روسیه علیه داعش در ادلب و حلب را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این حملات تنها باعث ورود موج بیشتری از مهاجران به داخل ترکیه می‌شود.

انتهای پیام

کد N987614

وبگردی