آفتاب

عراقچی: پرتاب و آزمایش موشک نقض برجام نیست

عراقچی: پرتاب و آزمایش موشک نقض برجام نیست

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به آزمایش موشک زمین به زمین عماد، گفت: پرتاب و آزمایش موشکی نقض برجام به حساب نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس عراقچی در حاشیه مراسم هفتادمین بزرگداشت روز سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ادامه داد: همچنین در رابطه با قطعنامه 2231 قبلاً اعلام کرده‌ایم که توانایی دفاعی ما نمی‌تواند موجب خدشه قرار گیرد و بر سر امنیت ملی و دفاعی خود مصالحه نخواهیم کرد و این موضع شناخته شده ماست. این مسأله را در بیانیه‌ای که بعد از قطعنامه 2231 صادر شد و در شورای امنیت به ثبت رساندیم، اعلام کردیم.

عراقچی همچنین درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت که تحت تأثیر قطعنامه 2231 ایجاد خواهد شد، گفت: قطعنامه 2231 که به لغو شش قطعنامه هسته‌ای منجر شد عبارتی روشن دارد که می‌گوید با اجرای برجام تغییری بنیادین در رابطه ایران و شورای امنیت صورت می‌گیرد. در این مرحله باید برجام اجرایی شود و قطعنامه‌ها و تحریم‌ها علیه ایران لغو شود تا در مراحل بعدی درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت در مسائل دیگر کار را دنبال کنیم.

معاون ظریف همچنین در خصوص پیگیری وضعیت حجاج ایرانی و مفقودان، گفت: از نظر ایران شفافیت و مسئولیت پذیری دولت عربستان مهمترین مسأله است و در ستادی که در وزارت امور خارجه با مسئولیت آقایان امیرعبداللهیان و قشقاوی تشکیل شده است این موضوعات پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

کد N987561

وبگردی