آفتاب

معاون مرکل: حل بحران سوریه بدون روسیه غیرممکن است

معاون مرکل: حل بحران سوریه بدون روسیه غیرممکن است

وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان از کشورهای غربی خواست تا درک و فهم خودشان را نسبت به سیاست‌های روسیه عمیق‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته پایگاه اینترنتی دویچه وله، "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم اعظم آلمان در نشست حزب "سوسیال دموکراتیک" گفت: آنچه ما نیاز نداریم انتقاد دائم ایدئولوژیکی و جست وجوی دائم برای دستیابی به دلایل جدیدی برای درگیری است.

این سیاستمدار تاکید کرد: حل بحران سوریه بدون روسیه غیرممکن است. در نتیجه تاکتیک‌های غرب مبنی بر اینکه از یک طرف خواستار کمک مسکو در خصوص سوریه است واز طرف دیگر تلاش می‌کند تا این کشور را در عرصه سیاسی منزوی کند، کاملا غلط است.

در همین حال وی افزود: روسیه یک کشور پیچیده و یک شریک دردسرساز است و لغو کامل تحریم‌ها نیازمند اجرای کامل مفاد توافق نامه مینسک مربوط به بحران اوکراین است.

منابع ناشناس گفتند، پایگاه اینترنتی دویچه وله همچنین از سفر ادعا شده گابریل به مسکو در اواخر اکتبر سالجاری میلادی گزارش داده است.

این پایگاه اینترنتی عنوان کرد: این بدان معنا نیست که عصریخبندان در روابط بین این دو کشور به پایان رسیده اما بیانگر تجدید رابطه بین روسیه و آلمان در شرایط بد سیاسی است.

زیگمار گابریل اواخر سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد، اگر غرب خواستار همکاری با مسکو در خصوص بحران سوریه است، حفظ تحریم‌های ضد روسی برای مدتی طولانی غیرممکن است.

انتهای پیام

کد N987557

وبگردی