آفتاب

ادامه تقلا سعودی‌ها برای خلاصی از تبعات فاجعه منا

ادامه تقلا سعودی‌ها برای خلاصی از تبعات فاجعه منا

ایسنا نوشت: وزیر حج عربستان از طراحی و راه‌اندازی مکانیزمی جدید برای برگزاری مناسک حج عمره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد که برای بررسی برنامه‌های کاری حج 2016 که از ماه صفر آتی (22 آبان) تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عربستان در حالی تغییر در برنامه‌های اجرایی حج عمره را در دستور کار قرار داده که به دلیل بی‌کفایتی در برگزاری مراسم حج و فاجعه امسال در منا با انتقادات شدید کشورهای مسلمان مواجه است.

پایگاه خبری بوابة الفجر به نقل از بندر الحجار، وزیر حج عربستان اعلام کرد: برای فراهم‌سازی شرایط لازم میزبانی از عمره‌گزاران و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز دستورات مقتضی به تمامی دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

الحجار در ادامه از پروژه‌هایی که با هدف "ایجاد آرامش برای حجاج، عمره‌گزاران و زائران و نیز افزایش فرصت انجام مناسک حج برای تعداد بیشتری مسلمان آغاز شده" قدردانی کرد و گفت که با تغییراتی که ایجاد خواهد شد، در سال جدید میانگین تعداد ماهانه عمره‌گزاران تقریبا به یک میلیون و 250 هزار عمره‌گزار خواهد رسید.

سعودی‌ها با چنین اقدامات ظاهریی می‌کوشند تا از فشارها و انتقادهای موجود به دلیل جان باختن بیش از 1400 حاجی در فاجعه منا در مناسک حج تمتع امسال بکاهند.

52261

کد N987509

وبگردی