آفتاب

مدال طلای جودوی جوانان آسیا بر سینه صفویه

مدال طلای جودوی جوانان آسیا بر سینه صفویه

تیم ملی جودوی جوانان ایران به یک مدال طلا و 2 برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های جودوی جوانان قهرمانی آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، نمایندگان جودوی مردان ایران در 3 وزن به روی تاتامی رفتند که در پایان رامین صفویه دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان در وزن100- کیلوگرم به مدال طلا رسید و نیک اقبال و رشیدی در اوزان 81- و 90- کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

رامین صفویه در نخستین مصاف خود در این رقابت‌ها مقابل حریفی از چین تایپه به برتری رسید و در ادامه نیز جینسو هانگ از کشور میزبان را از پیش رو برداشت. وی در نیمه نهایی نیز یوشینو بوآیتو از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

صفویه در فینال مقابل مراد اولتی بویف از ازبکستان را در مدت زمان 2 دقیقه و 39 ثانیه ضربه فنی کرد و به مدال طلای آسیا رسید.

در وزن 81- کیلوگرم ایمان نیک اقبال در دور اول استراحت کرد سپس مقابل اکرم مراداف از تاجیکستان شکست خورد و راهی دیدار شانس مجدد شد. وی سپس عزت شاکراف از قرقیزستان را برد و در دیدار رده بندی نیز کای هانگ از چین تایپه را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

حامد رشیدی در وزن 90- کیلوگرم ابتدا مقابل ویکرام از هند پیروز شد اما در دور بعد از الهام جام فرمان اف از ازبکستان شکست خورد و راهی مرحله شانس مجدد شد. وی در این مرحله حریف خود از مغولستان را برد و در دیدار رده بندی نیز عظمت بکتور سونوف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

تیم ملی جوانان ایران دیروز(یکشنبه)به 3 مدال برنز در این رقابت ها دست یافته بود.

اما در بخش بانوان نیز 2 نماینده ایران به روی تاتامی رفتند که در وزن 63- کیلوگرم فاطمه آقاجانی در مبارزه اول مقابل حریفی از کره شمالی در مدت زمان 22 ثانیه بازنده شد و در شانس مجدد نیز از حریفی از چین تایپه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 78- کیلوگرم نیز زهرا باقری پس از استراحت در دور اول مقابل حریف خود از هنگ‌کنگ به برتری دست یافت. وی در ادامه و در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف ژاپنی در مدت زمان 6 ثانیه ضربه فنی شد و به رده بندی رفت.

باقری در مبارزه رده بندی نیز مقابل پرسزات کادیربکوف از قزاقستان شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

انتهای پیام

کد N987504

وبگردی