آفتاب

سوریه، لیبی و بحران مهاجرت محور مذاکرات وزرای اتحادیه اروپا

سوریه، لیبی و بحران مهاجرت محور مذاکرات وزرای اتحادیه اروپا

دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا برای بحث بر سر تازه‌ترین تحولات سوریه، لیبی و بحران مهاجرت که اروپا را بهت‌زده کرده است، امروز (دوشنبه) در شورای روابط خارجی گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولین دستورکار شورای مذکور در لوکزامبورگ جدیدترین تحولات در سوریه و تبعات سیاسی تشدید فعالیت نظامی در این کشور است. وزیران اتحادیه اروپا انتظار می‌رود سندی را درباره درگیری سوریه با تمرکز بر کمپین هوایی روسیه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی صادر کنند. این کمپین از 30 سپتامبر در سوریه آغاز شد.

یکی از نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود: تمام کشورهای عضو این بلوک در حمایت از جنگ علیه داعش و جبهه النصره متحدند اما نگران حملات هوایی روسیه در استان‌های حمص و حماة هستند.

این وزیران در نظر دارند احتمال مشارکت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مذاکرات گذار سیاسی در این کشور را تایید کنند. این مقام اتحادیه اروپا گفت که وزیران مذکور از روسیه، ایران و سایر قدرت‌هایی که بر رهبری سوریه نفوذ دارند، می‌خواهند که ایجاد مسیرهای بشردوستانه در این کشور را تسهیل کنند.

علاوه بر این، دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا درباره لیبی و تحولات اخیر آن گفت‌وگو میکنند. برنادینو لئون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی اخیرا از بسته توافق سیاسی جدیدی در این کشور خبر داده است. به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، اعضای شورای روباط خارجی از تشکیل دولت وحدت ملی لیبی حمایت می کنند.

اگرچه موضوع انتخابات ریاست جمهوری بلاروس رسما در دستورکار قرار ندارد اما فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا احتمالا ارزیابی خود را اعلام می‌کند. اتحادیه اروپا قصد کاهش تدابیر محدودکننده این کشور را دارد و با آزاد شدن تعدادی از زندانیان سیاسی، گمان می‌رود که بحث لغو تحریم‌های بلاروس مطرح شود.

انتهای پیام

کد N987500

وبگردی