آفتاب

حمایت کشیش سابق اوباما از فلسطینی‌ها و مقایسه آنها با سیاهان آمریکا

حمایت کشیش سابق اوباما از فلسطینی‌ها و مقایسه آنها با سیاهان آمریکا

کشیش کلیسایی که رئیس جمهوری آمریکا پیش از رسیدن به کاخ سفید در آن حضور می‌یافت طی سخنرانی خود در واشنگتن ضمن طرح این مطلب که "مسیح فلسطینی بوده" جوانان فرگوسن را با جوانان فلسطینی مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از واشنگتن پست، جرمی رایت، کشیش سابق کلیسای ترینیتی در شیکاگو، طی سخنرانی خود در مراسم بیستمین سالگرد تظاهرات "Million Man" که در واشنگتن برگزار شد، در این باره گفت: امروز با مساله مشابهی مبارزه می‌شود، مساله‌ای که از سال 1948 مبارزه آن مطرح شده است، زمانی که فلسطینی‌ها، مردم اصیل، شاهد ورود ارویایی‌ها و اشغال کشورشان به دست آنها بودند، به یاد بیاورید که مسیح هم فلسطینی بود.

در این مراسم علاوه بر رایت، لویس فراخان، رهبر جامعه اسلامی آمریکا و سیبرینا فولتون که فرزندش در سال 2012 در پی خشونت‌های نژادی کشته و موجی از اعتراضات را به راه انداخت، به سخنرانی پرداختند.

با وجود اینکه برخی منابع از حضور هزاران نفری افراد در این مراسم یاد می‌کنند آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

رایت در ادامه سخنانش به قیاس جوانان فرگوسن و فلسطین پرداخت و گفت: جوانان فرگوسن و جوانان فلسطینی به ما یاد آوری می‌کنند که نقطه‌ها باید به هم بپیوندند. آنها یادآور این سخن دکتر کینگ هستند که بی‌عدالتی در هر جایی تهدیدی علیه عدالت در همه جاست. این جمله بر این دلالت دارد که ما باید در کنار خواهران و برادران فلسطینی خود بایستیم، کسانی که شاهد بی‌عدالتی فاحشی در قرن 20 و 21 بوده‌اند.

وی سپس جنبش "زندگی سیاهان اهمیت دارد" را به نوع دیگری به فلسطینی‌ها مرتبط دانست: فلسطینی‌ها می‌گویند، زندگی فلسطینی‌ها اهمیت دارد. ما در کنار شماییم. ما از شما حمایت می‌کنیم و برای شما دعا می‌کنیم.

رایت در ادامه اظهاراتش بدون اشاره مستقیم به اسرائیل از دیوار آپارتایدی یاد کرد که از سوی نیروهای اشغالی در فلسطین کشیده شده است: "زمانی که ما اینجا نشسته‌ایم یک دیوار آپارتاید دو برابر طول دیوار برلین در حال ساخت در فلسطین است تا فلسطینی‌ها را از ورود به مناطق اشغال شده، جایی که اروپایی‌ها ادعا می‌کنند متعلق به آنهاست، منع کند.

انتهای پیام

کد N987375

وبگردی