آفتاب
سردار سرلشکر جعفری:

سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است

سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است

فرمانده‌کل سپاه شهادت سردار همدانی را به مردم تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: خداوند شهید همدانی را در جنگ هشت ساله دفاع مقدس حفظ کرد تا در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) جانفشانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" در مراسم تشییع پیکر سردار شهید همدانی در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان، تصریح کرد: آنهایی که در راه خدا می‌جنگیدند در گام اول به تمایلات دنیوی و زندگی‌های مادی و روزمره پشت پا می‌زدند و مردانی در راه خدا کشته می‌شوند که در راه خدا تعهد دارند.

وی عنوان کرد: سردار همدانی در دفاع از جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید و با بصیرت راه شکرگزاری نعمت‌های الهی را فهمید و در راه خدا کوشید چون می‌دانست صرف ایمان در راه خدا چیزی جز جهاد در عرصه‌های مختلف نیست.

جعفری یادآور شد: سردار همدانی در اوان انقلاب نقش بسزایی در مقابله با منافقان داشت و در سال‌های دفاع مقدس هم همین‌گونه بود به طوریکه توان سازماندهی و مدیریت در شهرهای مختلف را داشت و تشکیل تیپ انصارالحسین(ع) از جمله افتخارات او به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه متوسلیان، شهبازی و همت از همرزمانش بودند، تصریح کرد: خدا او را با آرزوی شهادت که در دل داشت حفظ کرد تا نظام جمهوری اسلامی از وجودش بهره ببرد. خدمات بسیار ارزنده‌ای هم در سازماندهی نیروی زمینی سپاه داشت.

وی عنوان کرد: با تشکیل سپاه‌های استانی فرماندهی محمدرسول الله(ص) را در تهران بر عهده گرفت و تلاش‌های او در تهران به ویژه در سال 88 باعث دفع فتنه شد، همچنین در واقعه 9 دی به شایستگی از تجربیات ارزنده خود استفاده کرد، پس از آرامش تهران، آرام و قرار نداشت و به مدافعان حرم در سوریه پیوست و در خط مقدم آن جبهه داوطلبانه حاضر شد و تشکیل جبهه عظیم مردمی را در سوریه بر عهده گرفت و با تلاش و مجاهدت این جبهه را حفظ کرد به طوریکه اگر تلاش‌های او نبود دمشق سقوط کرده و حالا سرنوشت انقلاب اسلامی هم نامعلوم بود.

وی به بیان علت اهمیت سوریه برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: مردم ما بصیرت دارند و می‌دانند سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است و امنیت منطقه و جمهوری اسلامی به سوریه و مقاومت در این جبهه وابسته است به طوریکه مقام معظم رهبری هم سوریه را خط مقدم جبهه دانسته و بر حفظ آن تاکید کرده‌اند. شهید همدانی همه این واقعیت‌ها را درک کرده و آماده بود تا از خط مقدم سوریه حفاظت کند.

جعفری خاطرنشان کرد: ما مردم باید این بصیرت را حفظ کرده و شکرگزار نعمت ولایت و نصرت‌های رسیده از سوی خدا به خاطر وجود مقام عظمای ولایت باشیم.

وی همچنین نخستین شرط جهاد و مبارزه را جانبازی و گذر از جان و زندگی دانست و افزود: براساس سوره‌ای از قرآن خوب می‌دانیم خدای متعال چه ارزشی برای جایگاه شهدا قائل است. شهید همدانی می‌دانست که برای طی مسیر خدا تقوا لازم است و بر این اعتقاد تلاش کرد تا تقوا را پیشه خود سازد چون تنها راه جهاد در راه خدا تقواست.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ما مردمان انقلاب به کشورهای دنیا به ویژه آل ‌سعود مسلمان‌کش ثابت خواهیم کرد که جلوی ظلم آنها می‌ایستیم و خیانت آل‌سعود و داعش را پاسخ خواهیم داد.

فرمانده‌کل سپاه تاکید کرد: آل‌سعود بداند که خون کشته‌شدگان فاجعه منا دامن آنها را خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N987350

وبگردی